درر این مقاله هشت راهکار برای صرفه جویی هزینه‌ها در شهر نور، پاریس را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۴۴۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 24 June 2017

به گزارش تابناک : پاریس به عنوان شهری با قیمت‌های نجومی و هزینه گران سفر و بازدید مشهور است. اگرچه این را قبلاً شنیده اید، بدون شک باز هم به شما تاکید خواهم شد که اگر طبق برنامه ریزی پیش بروید و در مورد انتخاب مخارج هوشمند عمل کنید، قطعا با یک بودجه محدود و هزینه کم، دیدار از پاریس امکان پذیر خواهد بود.

هشت راهکار اصلی برای صرفه جویی هزینه ها و انجام یک بازدید پربار و کم هزینه در پاریس از قرار زیر است:

اول اینکه شما می‌توانید از روزهای رایگان موزه ها لذت ببرید

یکشنبه اول هر ماه، مجموعه‌ای از موزه‌ها و بناهای تاریخی درهای خود را به صورت کاملاً رایگان به روی عموم باز می‌کنند از جمله این جاذبه‌های محبوب پاریس، می‌توان از موزه بی نظیر لوور و طاق زیبای پیروزی در خیابان شانزه لیزه (Arc de Triomphe) نام برد.

طاق نصرت

در یکشنبه‌های اول ماه، کاهش قیمت بلیت این مکان‌ها و مکان‌های دیدنی مشابه تا حدی سبب ازدحام می‌شود بنابراین سعی کنید نیم ساعت قبل از زمان بازگشایی به محل موزه یا محل بازید مورد نظرتان برسید.

اگر این زمان بندی که نیم ساعت زودتر در محل حاضر شوید را رعایت نکنید ممکن است مجبور شوید در یک صف سه ساعته در انتظار ورودی خسته کننده، زمانتان را صرف کنید. به خصوص در مورد مکان‌های مورد علاقه پاریسی‌ها.

هنگامی که در حال بازدید از شهر در زمان دیگری از ماه هستید و همچنان در برنامه خود قصد بازدید از تعدادی از اماکن فرهنگی با قیمت‌های مناسب را دارید شدیدا توصیه می‌کنم که «بلیت بازدید از موزه پاریس» (Paris Museum Pass) را خریداری کنید.

این بلیت به شما اجازه می‌دهد از بیش از شصت موزه و مکان یادبود در پاریس به صورت رایگان بازدید کنید.

لوور

تعدادی موزه رایگان هم در پاریس وجود دارد مثل موزه هنرهای مدرن (Museum of Modern Art) و مجموعه دائمی موزه زندگی‌های عاشقانه (Museum of Romantic Life) در قلب محله لومری که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

دوم، از ترکیب مترو و اتوبوس برای گشت و گذار استفاده کنید

 از میان تمام راهکارهای صرفه جویی هزینه‌ها در پاریس، بی هیچ شکی کارآمدترین راه، استفاده از ترکیب مناسبی از سیستم مترو و اتوبوس به جای تاکسی است.

این ترکیب می‌تواند سریع، راحت و ارزان‌ترین راه برای جابجایی در شهر پاریس باشد و با تلاش بسیار کم و چک کردن نقشه می‌توانید همیشه بهترین و کوتاه‌ترین راه ممکن را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

کلیسای نوتردام

سوم، دسته بلیت‌های ده تایی خریداری کنید

تا در بخش حمل و نقل هستیم باید اشاره شود که روی خرید دسته ای بلیت‌ها سرمایه گذاری کنید نه خرید بلیت تکی.

یعنی به جای خرید یک بلیت در آن واحد شما یک بسته ۱۰ تایی بلیت می‌خرید و با این کار در هر بلیت حدود ۳۰ سنت صرفه‌جویی می‌کنید.

این ممکن است به نظر زیاد نرسد اما در طول زمان که تعداد بلیتهای خریداری شده افزایش پیدا میکند میزان صرفه جویی قابل ملاحظه است.

 چهارم گردش در نواحی پاریسی و نه توریستی را در برنامه‌تان قرار دهید

بعضی از مناطق پاریس همانند خیلی شهرهای دیگر دنیا، بسیار گران‌تر از بقیه مناطق هستند. شما می‌توانید برای بعضی چیزها بهای کمتری را در محله‌های کمتر توریستی پرداخت کنید و صورتحساب رستوران و کافی شاپ خود را به طرز قابل قبولی کاهش دهید.

برای نمونه در بعضی محله‌ها بهای یک لیوان نوشیدنی شش یورو و برای یک فنجان اسپرسو چهار یورواست در حالی که در دیگر مناطق کمتر توریستی قیمت یک لیوان نوشیدنی به  دو و نیم یورو و قیمت یک اسپرسو به یک و نیم یورو کاهش پیدا می‌کند.

 پاریس

پنجم از موارد رایگان بیشترین استفاده را ببرید

 خیلی چیزها در پاریس وجود دارند که برای شما یک پنی هم هزینه در بر ندارند. از گشت و گذار در پارک ها و غرق شدن در گذشته پاریس تا تماشای ویترین مغازه‌ها که برای خود پاریسی ها هم یک جاذبه رایگان تمام نشدنی است.

فقط باید مراقب وسوسه هایتان باشید و آنها را کنترل کنید.

پشت بام و ایوان Printemps (یک فروشگاه در بلوار Haussmann) یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در آنجا شما می توانید در حالی که از نوشیدن قهوه دو یورویی خود لذت می‌برید منظره خارق العاده ای از شهر را هم تماشا کنید.

 

موزه های پاریس

ششم، هروقت نیاز به خرید آب داشتید فقط آب شیر سفارش دهید

هرگز در یک رستوران پاریسی یک بطری آب سفارش ندهید زیرا در این شهر آب لوله کشی شیر قابل شرب است و با این کار شما به راحتی میتوانید مقدار زیادی از پول خود را ذخیره کنید.

این درحالی است که یک بطری آب معدنی می‌تواند تا چهار و نیم یورو برای شما هزینه داشته باشد. شما به راحتی در هنگام سفارش غذا می‌توانید یک پارچ آب معمولی شیر سفارش دهید.

داشتن یک بطری و پر کردن آن با آب شیر قبل از گشت و گذار روزانه هم یک صرفه جویی واقعی است.

 هفتم، پیک نیک پاریسی خود را خلق کنید

 به ویژه اگر در ماه‌های تابستان از پاریس دیدن می کنید می توانید بدون متحمل شدن برچسب های سنگین قیمت، با نان شیرینی کروسانت، پنیر و میوه های تابستانی فرانسوی، جشن پاریسی خود را خلق کنید و مقدار زیادی از پول خود را ذخیره کنید. این مواد تقریباً از هر سوپر مارکتی در شهر قابل تهیه هستند.

ایفل

 یکی از بهترین نقاط مناسب پیک نیک در پاریس میدان شان دو مارس (Champs de Mars) درست در مقابل برج ایفل در امتداد اسکله اورلئان (Quai d’Orléans) با منظره شگفت انگیزی از غروب آفتاب نوتردام است. اطمینان داشته باشید که این کار یک پیک نیک فراموش نشدنی در پاریس را برای شما رقم خواهد زد.

هشتم محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید

 تلاش بسیاری از مسافرانی که تمایل به کاهش هزینه‌ها دارند منجر به رزرو هتلی دورتر از مرکز پاریس می‌شود و این بدان معنی است که شما تا پایان سفر باید هر روز برای رسیدن به مرکز پاریس بیش از یک ساعت و نیم زمان صرف کنید و علاوه بر زمان هزینه رفت و آمد را هم متحمل می‌شوید.

به جای این کار با کمی جستجوی هاستل‌های شیک یا آپارتمان‌های AirBnB، بدون قربانی کردن امکان اقامت در یک محل مناسب  و نزدیک به مرکز شهر، می‌توانید با قیمت‌هایی معقول بهترین مکان‌ها را برای خودتان پیدا کنید.

موزه لووز






منبع : that back paker 
برچسب ها: سفر پاریس ، سفر ارزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار