کره جنوبي با اعتراض شديد به ژاپن در خصوص جزاير مورد مناقشه در درياي شرقي اعلام کرد که توکيو هرگز نمي تواند ادعايي بر جزاير «دوکدو» داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 22 June 2017
به گزارش تابناک : اين جزاير اکنون تحت تسلط نيروهاي کره اي قرار دارد و در درياي شرقي واقع است و ژاپن مي گويد در قديم الايام از آن اين کشور بوده است.

نوشته ها و مکتوبات آموزش و پرورش ژاپن که بتازگي منتشر شده يک بار ديگر اين جزاير را از آن توکيو دانسته و همين باعث اعتراض کره جنوبي شده است.

ظاهرا يک مقام از سفارت ژاپن در کره جنوبي هم به وزارت امور خارجه اين کشور احضار شده و مراتب اعتراض سئول به وي ابلاغ شده است.

مدتي قبل ژاپن به اتباع خود در سراسر دنيا فراخوان داد که بايد در باره درياي شرقي که در قديم درياي ژاپن ناميده مي شده، تحقيقاتي انجام دهند و اگر سندي در اين باره دارند ارايه کنند تا توکيو بتواند بر روي اين جزاير نيز دست گذاشته و آنها را متعلق به خود بداند.

وزارت امور خارجه کره جنوبي در بيانيه اي که خبرگزاري يونهاپ روز پنجشنبه منتشر کرده، آورده است که از ژاپن مي خواهيم اقدامات غير قايل توجيه را متوقف کرده و دست از اين کارها بردارد و بيش از اين به مناسبات لطمه نزند.

اين کشور تاکيد کرده است که از هر لحاظ چه جغرافيايي، بين المللي و تاريخي جزاير متعلق به کره جنوبي است و اين کشور از اين موضع عقب نشيني نخواهد کرد.

اين اسناد مکتوب در اختيار دانشجويان ژاپني قرار مي گيرد تا روي آنها مطالعات تاريخي انجام دهند و به همين سبب کره جنوبي از اين بابت به خشم آمده و اين اقدام را تلاشي براي منحرف کردن اذهان ژاپني ها از حقايق تاريخي دانسته است.

جزاير دوکدو با 19 هکتار وسعت، تقريبا به فاصله اي برابر از مناطق خشکي دو کشور در درياي ژاپن واقع شده به طوري که در 211 کيلومتري استان شيمانه ژاپن و در 215 کيلومتري از خاک کره جنوبي قرار دارد.

جزاير «دوکدو» در واقع شامل دو کوه صخره اي است که سر از آب بيرون آورده و چندين کوه صخره اي کوچک نيز آنها را احاطه کرده اند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار