سام نوری از یک خانواده هنری وارد عرصه بازیگری شده و کارش را به صورت جدی از تلویزیون شروع کرده است.
کد خبر: ۴۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 17 June 2017
به گزارش تابناک : بازیگری که با ایفای نقش مشیری (مرد خاکستری) ظاهرا کلاهبردار سریال دیوار‌به‌دیوار به چهره محبوبی برای مخاطبان تبدیل شد. البته او بیشتر با حضور در کارهای مهران مدیری برای خودش نامی دست و پا کرده بود. 

نوری در سریال‌های مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ و در حاشیه با مهران مدیری همکاری داشته است. او در رشته‌های مهندسی الکترونیک و مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است و در مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» نقش سرپرستاری را بازی می‌کرد که فقط به فکر مسابقه و خودنمایی در میان همکارانش بود. بازی فیگوراتیو نوری جزو خصائص کاری‌اش محسوب می‌شوند.

با سام نوری درباره فعالیت بازیگری‌اش و بازی در سریال دیوار به دیوار و نهنگ عنبر گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

همکاری پیوسته‌ای با مهران مدیری داشته‌اید. کار با مهران مدیری برای شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای هر بازیگری شروع کارش و همکاری با کارگردان صاحب‌نام و درجه یک بسیار مهم است. به واسطه دوستی که با علیرضا عصار داشتم با مهران مدیری آشنا شدم تا این که به پیشنهاد ایشان در «مرد دو هزار چهره» برای نخستین بار جلوی دوربین رفتم که تجربه فوق‌العاده خوب و ارزنده‌ای بود. نحوه کار مهران مدیری به گونه‌ای است که بازیگر در فضای مفرح و جذابی حضور پیدا می‌کند و معمولا در سر صحنه کارهای او همیشه به من خوش می‌گذرد. مدیری در کارش صبر و حوصله فراوانی دارد و بخوبی توانایی‌های بازیگر را رصد می‌کند و از او بازی دلخواهش را با راهنمایی درست می‌گیرد؛ به همین دلیل است که خیلی از بازیگران بازی‌های خوبشان را در کارهای مدیری ارائه می‌کنند و در سایر کارهای کارگردان‌ها چندان درخشان نیستند. راستش حضورم در کارهای مدیری برایم تجربه خوشایندی بوده است، بخصوص نقش سرپرستار بیمارستان «در حاشیه 2» که کاراکتر خاص و جذابی داشت؛ متاسفانه جنس برنامه ترکیبی دورهمی به‌گونه‌ای است که مدیری نمی‌توانست از همه بازیگران کارهای قبلی‌اش استفاده کند و بنابراین در آیتم‌های جدید نمایشی دورهمی فقط سه بازیگر حضور دارند و محور اصلی برنامه موضوعات مطروحه توسط مدیری و پرسش و پاسخ‌هایش با مهمانان است. برنامه‌ای که جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد و بتدریج مخاطبان برنامه بخصوص در بخش دوم آن افزایش پیدا کرده است.

دوست دارید همچنان نقش‌های کمدی بازی کنید؟

در حال حاضر ترجیح می‌دهم کمی از نقش‌های کمدی فاصله بگیرم و نقش‌های جدی و رئال‌تری مثل مشیری بازی کنم. دوست دارم نقش آدم‌های چندوجهی را بازی کنم که منطبق بر حقیقت‌های زندگی مردم ایران در درام داستان فیلم نوشته شده‌اند.

این روزها نهنگ عنبر 2 روی پرده است. با سامان مقدم قبلا در فیلم نهنگ عنبر همکاری موفقی داشتید...

بله، مردم همیشه از کمدی‌های خوش ساخت و جذاب استقبال می‌کنند و نهنگ عنبر هم ضمن داشتن یک داستان خوب از بازی‌های خوب رضا عطاران و مهناز افشار بهره می‌برد. برای من نقش دندانپزشک دون ژوان فیلم هم خیلی جذابیت داشت. شخصیتی که بیشتر وجوهات خاکستری داشت. من سامان مقدم را قبل از بازی در فیلم نهنگ عنبر می‌شناختم و نوع نگرشش را به بازیگری دوست داشتم و به نظرم فیلم‌هایی که ساخته، آثار متفاوتی هستند و کارگردان درجه یکی است و فیلم‌هایش با سلائق هنری من همخوانی دارد.

به نگاه متفاوت سامان مقدم اشاره کردید. این نگاه متفاوت در چه زمینه‌هایی قابل تعریف است؟

تفاوتی نمی‌کند که مقدم کمدی بسازد یا فیلم درام و جدی. نوع تفکرش نسبت به جامعه مناسب، درست و در این زمینه دیدگاه‌های مشترکی داریم.

در نهنگ عنبر در قالب یک شخصیت خاکستری بازی کردید و نقش مشیری چنین خصلتی دارد. آیا به ایفای این نوع نقش‌ها علاقه بیشتری دارید؟

به نظرم در آثار مقدم شخصیت بد نداریم. این شخصیت‌ها در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و مرتکب لغزش و خطایی می‌شوند. در نهنگ عنبر نقش دکتر به هیچ وجه خاکستری نبود. آدمی بود که سرش به زندگی خودش گرم بود و برحسب اتفاق با رویا برخورد می‌کند و به هم علاقه‌مند می‌شوند. بنابراین نمی‌شود قضاوت کرد که او رویا را از چنگ ارژنگ (رضا عطاران) درآورده باشد، زیرا اصلا ارژنگ علاقه‌اش را به رویا علنی نکرده بود و فقط در درونش این علاقه وجود داشت.

اما در آخر فیلم برای ندادن طلاق، مدارک رویا را نزد خودش نگه می‌دارد؟

این قضاوت براساس نسخه اکران شده انجام می‌شود و در نسخه اصلی فیلم دیالوگ‌هایی وجود داشت که قضیه را روشن می‌کرد که در اینجا هم مرد مقصر نیست. در همان سکانس مراجعه ارژنگ برای گرفتن مدارک رویا، مرد به او می‌گوید تو از همه چیز اطلاع نداری و ارژنگ سریع واکنش عصبی نشان می‌دهد.

اهمیت شناسنامه نقش

سعی می‌کنم در بازیگری به تمام ویژگی‌هایی که می‌تواند به بازی بازیگر کمک کند توجه داشته باشم و بازی بدن هم جزو همین ویژگی‌هاست. الان در دیوار به دیوار نقش دشواری را بازی می‌کنم و چون متن خوبی برای کار نوشته شده بازیگران می‌توانند نقششان را درست ارائه کنند. مقدم با در نظر گرفتن متن نوشته و توجه به جنس بازی بازیگران اثر موفقی را ساخته است و مخاطبان هم با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. من در ایفای نقش به شناسنامه شخصیت نگاه می‌کنم که چه خاستگاهی دارد و چه کرده و قرار است چه بکند. همیشه باید بازی بدن با بازی کلامی بازیگر هماهنگی داشته باشد. در مجموعه در حاشیه من نقش پرستاری را بازی می‌کردم که دوست داشت جلب توجه کند و در ضمن باید کمتر حرف می‌زد و بیشتر در صحنه با ژست گرفتن حضور داشته باشد و بازی‌اش از طریق صورتش ارائه شود. برای من ایفای نقش این آدم کم‌حرف دشوار بود.




منبع : جام جم آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار