رئیس جمهور آلمان با تاکید بر اینکه ترکیه بدون شک از اروپا دور می‌شود، گفت نشانه‌هایی از بهبود روابط در حال حاضر دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 17 June 2017
به گزارش تابناک : "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان روز گذشته برای اولین بار در این سمت خود به بروکسل رفت و در آنجا با برخی مقامات اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

وی در سخنانی درباره آینده اتحادیه اروپا ابراز اطمینان کرده و اظهار داشت که بخصوص بعد از انتخابات در فرانسه دلایلی برای خوش بینی های جدید وجود دارد.

اشتاین مایر همچنین گفت که "امانوئل ماکرون"، مبارزات انتخاباتی شجاعانه‌ای را داشته و خلاف روندهای سابق برای اروپا سخن گفت.

وی که بعد از دیدار با رئیس شورای اروپایی سخن می گفت، "امانوئل ماکرون" را به عنوان یک شریک برای همکاری های خوب بین آلمان و فرانسه ارزیابی کرده و گفت: من اعتقاد دارم که این دو کشور در غلبه بر بحران های اروپایی خیلی می توانند تاثیر گذار باشند.

"اشتاین مایر" درباره مذاکرات برگزیت که از روز دوشنبه آغاز می شود نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات اساسی بتواند برگزار شود.

رئیس جمهور آلمان همچنین انتقاد شدیدی به رئیس جمهور ترکیه وارد کرده و با نگاهی به شرایط این کشور گفت: رئیس جمهور امروز این کشور مسئول موانع جدی بر سر راه حاکمیت قانون و آزادی های مدنی در این کشور است.  

وی همچنین گفت که ترکیه بدون شک از اروپا دور می شود و نشانه هایی از بهبود روابط در حال حاضر دیده نمی شود.

اشتاین مایر در عین حال گفت که اتحادیه اروپا نباید به  مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا پایان دهد. وی در عین حال وی به یک استثناء در این زمینه اشاره کرد و آن اجرای مجدد مجازات اعدام در این کشور است.






منبع : هانوفرشه آلگماینه سایتونگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار