پیشکسوت فوتبال معتقد است که استقلال برابر العین، فقط می‌خواست دفاع کند و برنامه‌ای برای ضد حمله نداشت.
کد خبر: ۴۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 30 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از مشرق مجتبی تقوی پیشکسوت فوتبال درباره شکست سنگین تیم فوتبال استقلال برابر العین امارات، اظهار کرد: نتیجه‌ خیلی بدی بود و برای فوتبال ایران بسیار بد شد. البته این نتیجه‌ کیفیت لیگ ایران را ثابت کرد و نظریه AFC مبنی بر رتبه پایین لیگ ایران در بین سایر لیگ‌های آسیایی را اثبات کرد.


وی افزود: اما اگر بخواهیم درباره این دیدار صحبت کنیم از ابتدای بازی چینش منصوریان اشتباه بود. او می‌خواست از کارلوس کی‌روش کپی برداری کند، اما هیچ گاه کپی برابر اصل نمی‌شود. منصوریان می‌خواست برابر العین دفاع کند، اما برنامه‌ای برای ضد حملات نداشت. تیم استقلال بازیکنی نداشت که بتواند پاس ضد حمله بدهد به همین دلیل بازی کردن به شیوه دفاع و ضد حمله بدون بازیکنی که بتواند پاس‌های قطری بدهد اشتباه است.


تقوی ‌اضافه کرد: العین نیز بدون دغدغه‌ و با پاس‌کاری‌های متعدد و مرتب، به استقلال فشار می‌آورد و به هدفش رسید و توانست شش بار دروازه‌ نماینده ایران را باز کند. به نظرم مصدومیت فرشید باقری تاثیرگذار نبود زیرا استراتژی استقلال اشتباه بود. آنها می‌خواستند کاملا بسته و دفاعی بازی کنند، اما هیچ گاه نمی‌تواند همانند تیم‌ ‌ملی شوند. تیم‌ ‌ملی خوب دفاع می‌کند اما برای حمله نیز برنامه دارد. در واقع می‌شود گفت‌ که تیم‌ ‌ملی برای حمله، خوب دفاع می‌کند.


وی درباره تعویض‌های منصوریان و تاکتیک‌های این مربی هم تصریح کرد: تعویض‌های منصوریان کاملا اشتباه و نامناسب بود. ابتدای بازی ترکیب را کاملا نامناسب به زمین فرستاد، سپس تعویض‌ها نشان می‌داد که بررسی‌های منصوریان از تیم حریف اشتباه بوده است. هنگام تعویض سوم نیز می‌خواست که اشتباهش را جبران کند اما دیگر کار از کار گذشته بود.


این پیشکسوت فوتبال ادامه‌ داد: دیگر اشتباه تاکتیکی منصوریان یارگیری نفر به نفر بود؛ تاکتیکی که در فوتبال دنیا منسوخ شده است و برای استقلال افت دارد که از چنین حربه‌ای استفاده کند. استقلال تیمی فیزیکی است و فقط مقابل تیم‌هایی که از لحاظ قدرت بدنی از آن ضعیف‌تر هستند، موفق می‌شود.


این مربی سابق فوتبال در پایان درباره مشکلات فوتبال ایران گفت‌: نتیجه‌ 6 بر یک، سطح لیگ ما را نسبت به  فوتبال آسیا نشان می‌دهد. فوتبال ایران، تیم‌ ‌ملی محور است و باشگاه‌های آن اولویت‌های دوم و سوم هستند. باید رویکرد عمیق‌تری به باشگاه‌ها به ویژه‌ تیم‌های بزرگی همچون استقلال داشته باشیم. این نتیجه‌ ثابت کرد که ما هنوز راه زیادی برای رسیدن به لیگ‌های برتر آسیا داریم. وضع اقتصادی فوتبال ما به گونه‌ای نیست که بتوانیم از بازیکنان گران قیمت و با کیفیت استفاده کنیم، در نتیجه‌ باید بتوانیم جوانان خوب و با استعداد را پیدا کنیم و درست به آنها آموزش دهیم تا تیم‌های ما به بازیکنی وابسته نباشد و بتوانیم از نیمکت‌های خوب تیم‌ها استفاده کنیم.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار