یک روزنامه آمریکایی مدعی است ترامپ علاوه بر رئیس سابق اف بی آی، از رؤسای ۲ دستگاه اطلاعاتی کشور نیز خواسته تا منکر وجود هرگونه شواهدی مبنی بر همدستی تیم انتخاباتی وی با مقامات روسیه شوند.
کد خبر: ۴۲۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 23 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از مهر سِیل اتهامات نسبت داده شده به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر همدستی با روسها برای تمام کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به نفع خود، با ادعای جدیدی که از سوی «واشنگتن پست» مطرح شد، موج تازه ای به خود گرفت.

به گفته این روزنامه آمریکایی، ترامپ ۳ ماه پیش (مارس)، برای منحرف کردن تحقیقات پیرامون همدستی اعضای ستاد انتخاباتی جمهوریخواهان با مقامات روسیه، دست به دامن ۲ نفر از اعضای سازمان اطلاعاتی آمریکا شده است.

واشنگتن پست مدعی است ترامپ به «مایکل راجرز» رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا و «دن کوتز» مدیر سازمان اطلاعات ملی این کشور پیشنهاد داده است که به طور علنی وجود هرگونه شواهد مبنی بر همدستی اعضای تیم انتخاباتی وی با مقامات روسیه را انکار کنند.

البته گفته می شود که هیچ یک از این دو مقام اطلاعاتی که از سوی خود ترامپ نیز گماشته شده اند، به خواسته وی تن نداده اند.

اتهام اخیر در حالی مطرح می شود که هفته گذشته نیز  روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی وجود گزارشی به قلم «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی شد که در آن به اصرار ترامپ برای چشم پوشی از پرونده «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، اعتراف کرده بود.

فلین نیز در مواجهه با اتهامات مشابه مجبور به استعفا از مقام خود شد.

این در حالی است که کومی نیز حدود ۲ هفته پیش، بنا بر دستور ترامپ از کار برکنار شد حال آنکه بعدها رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی که رنگ و بوی تهدید داشت به وی هشدار داد بهتر است قبل از افشاگری در برابر رسانه ها از اینکه حرف های آن دو از سوی کاخ سفید ضبط نشده باشد، اطمینان حاصل کند.

این توئیت، بهانه ای به دست کنگره آمریکا داد تا خواستار هر گونه مدرک ضبط شده از سوی کاخ سفید شود حال آنکه مسئولین آن هنوز به وجود یا عدم وجود چنین شواهدی اقرار نکرده اند.

در همین حال، روسیه به دفعات هرگونه مداخله در روند انتخاباتی آمریکا را رد کرده و اتهاماتی از این دست را ناشی از جنگ داخلی احزاب آمریکا می داند.

با این حال، دیدار هفته گذشته ترامپ و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز دردسر ساز شد چرا که بعدا رسانه های آمریکایی مدعی شدند که رئیس جمهور این کشور در شرح توانمندی های خود زیاده روی کرده و یکی از منابع اطلاعاتی که قابلیت نفوذ در جبهه داعش را داشته به روس ها لو داده است!

گفتنی است برخی از اعضای کنگره می گویند اگر ادعاهای اخیر درباره ترامپ صحت داشته باشد، مقدمات استیضاح وی به دست خود او فراهم شده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار