مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از طرح جایگزین 'گل شرق' در این جزیره خبر داد و گفت که این پروژه، 14سال بلاتکلیف مانده بود که امروز بیش از 200 هکتار از اراضی آن آزاد شد و به زودی طرحی جایگزین آن می شود.
کد خبر: ۴۲۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 21 May 2017
به گزارش تابناک کیش؛ علی اصغر مونسان شنبه در حاشیه بازدید از دهکده ساحلی خلیج فارس در جمع خبرنگاران به مشکلات ایجاد شده برای سهامداران و خریداران این طرح اشاره کرد و افزود: با اتصال برق این مجموعه به نیروگاه شماره 2 مشکلات برق آن برطرف شد. به دلیل توقف این طرح به مدت 15 سال و مشکلات ایجاد شده برای سهامداران ادامه کار زمین گیر شده بود.
وی با بیان اینکه انتقال برق از نیروگاه شماره یک به دهکده ساحلی هزینه بر بود، اظهار کرد: نیروگاه شماره 2 برای تامین آب و برق مناطق جنوبی و غرب جزیره ایجاد شده است که با وجود آن مسیر انتقال برق به دهکده و هزینه آن کاهش یافت.
مونسان با اعلام اینکه برای تولید برق در شرایط کنونی مشکلی نیست، افزود: در نیروگاه شماره 2، امکان تولید 100 مگاوات برق و 18هزار مترمکعب آب وجود دارد، ما آمادگی تولید 70 مگاوات برق را داریم که در صورت اضافه شدن مشترکان، این نیروگاه فعالیت خود را افزایش می دهد، زمانی که طرح های جنوب و غرب جزیره افزایش یابد تولید برق نیز به تبع آن بیشتر خواهد شد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در مورد سایت بازیافت زباله که در نزدیکی دهکده ساحلی است، گفت: این سایت با 12 هکتار وسعت به زودی جمع آوری و تبدیل به پارک شده و این منطقه به یکی از شهرکهای خوب تبدیل خواهد شد.
وی گفت: مهمتر از ساخت پارک، نهایی شدن قرارداد سرمایه گذاری آن است که باید زوایای مختلف آن بررسی شود تا دچار مشکل نشویم . 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد اجرای طرح مسکن سبز در جنوب جزیره کیش و مراحل پیشرفت کار، گفت: اجرای این طرح از 22 اسفندماه سال گذشته آغاز و اکنون سرعت خوبی دارد و امیدواریم در مرحله اول و تا دو ماه آینده 400 واحد آن را با وجود سختی کار تحویل دهیم .
مونسان در مورد رشد ساخت و ساز در طول سالهای اخیر در کیش اظهار کرد: یکی از معضلات هنگام تصدی در منطقه آزاد طرح های بلاتکلیف و معطل بود اما امروز طرحی به این معنا نداریم به جز مواردی که در دادگاه، پرونده حقوقی دارند و در انتظار صدور احکام بسر می بردند.
وی گفت: با وجود رکورد در عرصه ساخت و ساز در کشور، کیش همچنان روند رو به رشد داشته و میزان پروانه های صادره، نشانگر این روند است و مشکلی در این زمینه نداشتیم.
'گل شرق کیش' یکی از طرح های بزرگ گردشگری و مسکونی در این جزیره بود که در آن ساخت چند هتل، اماکن ورزشی، تفریحی، رستوران، اسکله‌های تفریحی و زمین‌های بازی گلف پیش‌بینی و سرمایه‌گذار متعهد بود تا سال ‪ ۲۰۱۰‬این طرح گردشگری و تفریحی را به پایان برساند.
از سال 81 مسائلی در مورد حضور مستقل یک سرمایه‌گذار خارجی مطرح و انتقادهای زیادی بدان شد که این امر سبب توقف 7 ساله این طرح شد، پس از آن دولت وقت برای اجرایی شدن این طرح دست به کار و حاضر شد امتیازهای بیشتری به این سرمایه‌گذار ایرانی تابع آلمان بدهد. حتی این گونه شنیده شد که مدیران وقت برای آنکه از این امر منفعتی ببرند گفتند 45 درصد مدیر وقت منطقه آزاد کیش و 55 درصد سرمایه‌گذار خارجی سهام داشته باشد و از سویی قرار شد وام میلیاردی پرداخت و بازپرداخت آن سه سال پس از بهره‌برداری باشد.
اکبر ترکان، رئیس شورای عالی مناطق آزاد از نخستین کسانی بود که به این تخلف پرداخت و گفت گزارش‌های این امر به سازمان بازرسی ارسال شده است تا بتوان این پرونده را به صورت قانونی حل کرد.
ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آخرین اتفاق‌هایی که در مورد این پرونده صورت گرفته بود، اعلام کرد: قرارداد 240 هکتاری در کیش بین یک ایرانی دارای تابعیت کشورهای مختلف منعقد شده بود که با توجه به برخی بندها، متأسفانه این زمین به صورت رایگان معامله و قرارداد مذکور مشکل آفرین بود.
این ملک به اتباع بیگانه داده شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده قرارداد ابطال و به منطقه آزاد کیش ارجاع داده شد که قیمت این زمین 20 ‌هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. 
قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اوایل فروردین ماه امسال اعلام کرد که حدود 3 سال این پرونده را دنبال کردیم که حکم قطعی آن صادر و کل قراردادها ابطال شد. اجرای احکام کیش نیز حکم را اجرا کرد و 240 هکتار زمین به منطقه آزاد کیش تحویل داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار