فراخوان جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با محوریت فرهنگ زیارت منتشر شد.
کد خبر: ۴۲۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 21 May 2017
به گزرش تابناک : به نقل از ایرنا از جشنواره عکس هشت، این رویداد فرهنگی ویژه عکاسی با تلفن همراه با محوریت فرهنگ زیارت است که در قالب یکی از مجموعه برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود. 
وجیه‌اله شیرمحمدی دبیر این جشنواره و نقش رویای بهشت متولی برگزاری این رویداد هنری است.
در فراخوان این جشنواره آمده است: نظر به اینکه سالانه میلیون ها مشتاق و دل داده حضرت رضا(ع) به زیارت آن امام همام مشرف شده و لحظه‌های ناب و خاطرات خود را از طریق دوربین تلفن همراه ثبت و ضبط می‌نمایند، جشنواره‌ای به این مناسبت تدارک دیده‌ایم تا در دهه کرامت که ایام ولادت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) است، به مرحله اجرا درآورده و گوشه‌ای از هنر عکاسی ارادتمندان این ساحت مقدس را به منصه ظهور رسانیم.
محورهای مورد توجه جشنواره «هشت» از جمله آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین‌های رضوی، قدمگاه‌ها، زائران پیاده رضوی، مناسک، مراسم و جشنواره‌های رضوی، زیارتگاه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه است.
از جمله مقررات شرکت در این جشنواره نیز می توان به مواردی چون شرکت در جشنواره برای کلیه عکاسان و علاقه‌مندان آزاد است، این جشنواره فقط پذیرای عکس‌هایی است که با تلفن همراه ثبت شده باشند، شرکت در جشنواره فقط از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر است، اشاره کرد.
شرکت‌کنندگان برای حضور در جشنواره می‌توانند با یکی از دو روش الف) ایمیل جشنواره به نشانی 8photofestival@gmail.com، ب) تلگرام جشنواره با شناسه @eightphoto استفاده کنند.
همچنین عکس‌ها می‌بایست در فرمت jpg بدون تغییر در اندازه ارسال شود و ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند، قابل قبول است.
به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می‌یابد گواهی شرکت اهدا و به هر قطعه عکس راه‌یافته به نمایشگاه، مبلغ 500 هزار ریال به عنوان حق‌التألیف پرداخت می‌شود.
**جوایز جشنواره هشت نیز به ترتیب نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد، نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد اهدا می شود.
جایزه ویژه جشنواره نیز کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 5 میلیون ریال برای هشت نفر است.
دبیرخانه جشنواره تمامی عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه را پس از داوری از طریق کانال تلگرام و صفحه جشنواره در اینستاگرام به مدت مشخص به نمایش خواهد گذاشت و آثاری که بیشترین توجه کاربران اینستاگرام را از طریق کامنت‌های عکاسانه و بیشترین بازدیدکننده را از طریق تلگرام را متوجه خود کرده باشند، بررسی کرده و با نظر هیأت داوران، هشت اثر را برای اهدای جایزه ویژه انتخاب می‌کند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار