در تاریخ 5 ژوئن مردم سوئیس در یک همه پرسی با اکثریتی قاطع با طرح تعیین حقوق بی قید و شرط 2200 یورو برای تمام شهروندان این کشور مخالفت کردند. در این همه پرسی 78 درصد در مخالفت و 22 درصد در موافقت به این طرح رای دادند.
کد خبر: ۴۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 21 May 2017
به گزارش نابناک : به نقل از ایلنا مردم سوئیس در رفراندومی شرکت کردند که از آنها می‌پرسیدند آیا موافقند تمامی افراد بالا 18 سال درآمد معادل 2260 یورو افراد زیر 18 سال 565 یورو درماه از دولت بگیرند.

طرفداران این طرح استدلال شان این بود که در سوئیس  نباید کسی برای تامین هزینه زندگی اش مجبور به کار کردن باشد و درصورت اجرایی شدن این طرح حقوق بیکاری، کمک هزینه اجتماعی و نیز بازنشستگی برداشته می شد.

عموم شهروندان سوئیس با این استدلال که اجرای این طرح از انگیزه‌های اقتصادی و حس مسئولیت فردی شهروندان خواهد کاست، با آن مخالفت کردند و مردم دنیا بر عقلانیت ملت سوئیس آفرین گفتند.

در خلال تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در کشور عزیزمان ایران یکی از کاندیداها وعده سه برابر کردن مبلغ یارانه‌ها را داد که کارشناسان متفق القول آن را نادرست  دانستند و این حرکت را غیر قابل اجرا خواندند. هدف قانون‌گذار از طرح هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح ساختار اقتصاد دولتی ( با پول نفت) به اقتصاد سالم مردم سالار ( با نظارت دولتی) بود تا ضمن استقلال اقتصادی مردم، از فشار وارده بر اثر تعدیل قیمت‌ها به اقشار آسیب دیده بکاهد.

اگرچه با اجرای سیاست های غلط در دولت دهم و تحریم های بین المللی سفره مردم کوچک‌تر و اقتصاد خانواده‌ها رنجورتر شده بود ولی همان نظر بلند ایران و ایرانی، باعث شده که مردم به این حربه در انتخابات رای منفی بدهند و در دام این وسوسه نیافتند، چرا که مردم ایران می دانند که فقط با تلاش و کوشش و رشد صنعت می توان به افزایش اشتغال کمک کرد و با تولید داخلی می توان  به رفاه بیشتر در کشور دست یافت.

اینجاست که باید گفت رفتار سوئیسی مردم ایران  چه بسا مهم‌تر از رفتار مردم سوئیس بود چرا که آنها هم‌اکنون از  یک سطح مناسبی از رفاه بهره مند ولی در کشور ایران بعضی از محرومیت ها هنوز برقرار و خانواده‌ها محتاج ترند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار