برگزاری کنفرانس پزشکی تب دانگ و چیکن گونیا در کیش، این کنفرانس پزشکی ساعت 8 و سی دقیقه روز پنجشنبه 28 اردیبهشت با حضور دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش و دکتر مریم ستاریان در سالن همایش های بیمارستان کیش برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 20 May 2017
به گزارش تابناک کیش؛ برگزاری کنفرانس پزشکی تب دانگ و چیکن گونیا در کیش، این کنفرانس پزشکی ساعت 8 و سی دقیقه روز پنجشنبه 28 اردیبهشت با حضور دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش و دکتر مریم ستاریان در سالن همایش های بیمارستان کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، در این کنفرانس دکتر رضانیا در خصوص اپیدمیولوژی، ویروس، نحوه انتقال، ناقلیین و میزبان و دکتر ستاریان با سر فصل هایی چون مدیریت بالینی، علایم بالینی، مدیریت مواجهه با بیماری، نقش مراکز درمانی در کنترل بیماری و راهنمایی برای تشخیص و درمان این دو بیماری مطالبی را ارائه می دهند.

گفتنی است، تب دانگ (Dengue fever) از طریق پشه‌هاى آئدس (Aedes Mosquitoes) منتقل مى‌شود. این بیماری در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود و برای درمان آن اقدام مناسب صورت نگیرد، در مدت زمان کوتاهی، فرد مبتلا را با خطر مرگ مواجه میکند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان این بیماری را تب استخوان شکن (Breakbone fever) می‎نامند. سردرد، تب، خستگی، درد مفاصل و عضلات، ورم غدد لنفاوی، بثورات پوستی، خونریزی لثه ها، درد شدید در پشت چشم و قرمز شدن کف دست ها و پاها از علایم این بیماری است.

همچنین، مبتلایان به تب چیکن گونیا دچار خارش، تهوع، سر درد، درد شدید مفاصل می‌شوند و درد مفاصل به حدی شدت می‌یابد که اغلب نشستن و ایستادن برای بیماران بسیار دردناک و آزار دهنده می‌شود. علایم تب چیکن گونیا شبیه به تب دانگ است، اما درد مفاصل و ماهیچه‌ها در تب چیکن گونیا عموما شدیدتر و طولانی‌تر بوده و شبیه به دردهای آرتریتی است و ماهها یا حتی سالها پس از ابتلاء ادامه پیدا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار