در تیرهٔ سیب زمینیان گیاهی به نام بادمجان وجود دارد که انگار بومی کشور هندوستان میباشد.
کد خبر: ۴۲۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 18 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از میزان گیاه بادمجان میتواند در منطقه های نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد کند.ارتفاع این گیاه به چهل تا صد و پنجاه سانتی متر می رسد و بادمجان در غذاهایی همچون دلمه،کشک بادمجان،بادمجان شکم پر ایتالیایی،خورش بادمجان و بادمجان شکم پر مورد استفاده قرار می گیرد.

پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان می باشد و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند.
بادمجان را پوست نکنید 

بادمجان و پوست آن چه ویتامین های پنهانی در خود دارند

یک فنجان ‏بادمجان خرد شده ۳۵ ‫‏کالری، ۰ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲.۵ گرم فیبر و ۰.۸۳ گرم پروتئین دارد.

ویتامین های موجود در بادمجان شامل پتاسیم، آهن، فولات، ویتامین K و ویتامین C است.

پوست بادمجان بنفش یک منبع فیتوکمیکال به نام آنتوسیانین.که یک منبع آنتی اکسیدان است و با بیماریهای سرطان، التهاب و بیماری های عصبی مقابله می کند.

بادمجان پروتئین ناقص دارد، اما همراه با دانه های مختلف و یا حبوبات یک پروتئین کامل می باشد. بر خلاف بسیاری از میوه های دیگر، بادمجان بهترین خوردنی است به شرط آنکه درست پخته بشود.

بافت اسفنجی و محکم آن برای کباب کردن، سرخ کردن، پختن مناسب می باشد بادمجان باید کاملا پخته شود تا بهترین عطر و طعم را داشته باشد برخی از بادمجان ها تلخ هستند برای از بین بردن تلخی آن قرار دادن بادمجان در آب نمک بمدت تیم ساعت است سپس با آب سرد شسته و استفاده بکنید.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار