اروپا می گوید که فشارهای جدی را بر چین وارد خواهد کرد تا در کنار توافقات سرمایه گذاری، تولید فولاد خود را نیز کاهش دهد.
کد خبر: ۴۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 17 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا تولید فولاد و صادرات این محصول با قیمت ارزان به بازار اروپا یکی از اصلی ترین اختلافات دو طرف محسوب می شود و چین قول داده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید فولاد را تا ۱۵۰ میلیون تن کاهش دهد.
اتحادیه اروپا دومین تولید کننده بزرگ فولاد جهان پیشتر به چین هشدار داده بود که اگر تولید فولاد خود را کاهش ندهد روابط طرفین مخدوش خواهد شد و اروپا دست به اقدامات دیگری خواهد زد.
همزمان «یورکی کاتانین» معاون کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنانی در پکن گفته است که فشارها بر چین ادامه خواهد یافت.
وی از تولید بسیار بالای فولاد در چین و ارسال آن به کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد و گفت که در این باره و همچنین توافق سرمایه گذاری با مقام های چین وارد گفت و گو شده است.
معاون کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنان خود که روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز چهارشنبه آن را منتشر کرده است، گفت که با «ما کای» معاون نخست وزیر چین نیز مباحثات جدی در این باره داشته است.
او با اشاره به اینکه قرار است یک ماه دیگر اجلاس سران اتحادیه اروپا و چین در بروکسل برگزار شود، ‌تصریح کرد که مساله تولیدات فولادی و توافق سرمایه گذاری از اهم گفت و گوهای طرفین خواهد بود.
مقام اروپایی تاکید کرد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در باره تجارت آزاد و جهانی شدن سخن های زیادی گفته است و به همین سبب در اجلاس سران مسایل فوق مورد بحث خواهد بود.
به گفته «کاتانین»، خیلی مهم است که دو طرف بتوانند توافق سرمایه گذاری را نهایی کنند تا مقررات مشخصی در تجارت دو شریک بزرگ و دو اردوگاه قوی اقتصادی دنیا وجود داشته باشد و به همین دلیل مذاکرات در آینده حساس و دشوار خواهد بود.
سه سال قبل طرفین مذاکرات برای حصول این توافق را آغاز کردند، اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این باره حاصل نشده است و به همین دلیل اروپا نگران است و می خواهد مشخصا در این باره با چین رایزنی کند.
مقام اروپایی گفت که ما می خواهیم چینی ها در اروپا سرمایه گذاری کنند چرا که این به رشد اقتصادی و اشتغال زایی کمک زیادی می کند و البته همین حقوق باید به شرکت های اروپایی هم داده شود.
در سال 2015 میلادی نظرها و مناقشات تجاری بر سر فولا موجب شد تا نزدیک به 37 پرونده جدید علیه چین در سازمان ها و بخش های تجاری کشورهای مختلف از جمله اروپا باز شود و پکن به شدت از این بابت ابراز نگرانی کرده و اختصاص یارانه به صنعت فولاد را تکذیب کرده است.
چین قول داده است تولید فولاد خود را تا سال 2020 میلادی بین 100 تا 150 میلیون تن کاهش خواهد داد.
به استناد آمارهای بانک جهانی و انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی معادل یک میلیارد و ۶۰۷ میلیون تن بود که از این میزان کشور چین با تولید ۷۷۹ میلیون تن فولاد خام رتبه نخست تولیدکنندگان فولاد جهان در این سال را به خود اختصاص داده بود.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار