عالیرتبه‌ترین دیپلمات آمریکا در امور خاورمیانه از تصمیم خود برای بازنشسته شدن خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 17 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از باشگاه خبرنگاران یکی دیگر از مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال ترک سمت خود است. «استوارت جونز» دیپلمات ارشد آمریکا در امور خاورمیانه تصمیم گرفته است خود را بازنشسته کند.

جونز سرپرست دفتر خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا است و خدمت به عنوان سفیر آمریکا در عراق و اردن و همچنین خدمت در قاهره باعث شده تجربه‌ی گسترده‌ای درباره خاورمیانه به دست آورد.

جونز که 57 سال دارد به همکارانش گفته این تصمیم را شخصاً اتخاذ کرده و تحت هیچ فشاری نبوده است.

یکی از مقامات آمریکایی به شرط فاش نشدن نامش گفت: «این تصمیم خود او [جونز] بوده است. هیچ داستان دیگری وجود ندارد بجز اینکه یکی دیگر از مقامات ارشد دولت ترامپ در حال ترک کابینه است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خبر بازنشستگی جونز را تأیید کرد و گفت او به دلایل شخصی و برای آغاز کاری جدید خود را بازنشسته می‌کند.

با این حال، برخی تحلیلگران، تصمیم جونز برای بازنشستگی را بی‌ارتباط با تغییر و تحولات جدید در دستگاه دیپلماسی آمریکا پس از روی کار آمدن "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه این کشور نمی‌دانند. همچنانکه در ماه ژانویه نیز از دو دیپلمات ارشد آمریکایی –پاتریک کندی و توماس کانتریمن- خواسته شد دولت را ترک کنند. «کریستی کنی» نیز که مشاور وزارت خارجه آمریکا بود در ماه فوریه این وزارت‌خانه را ترک کرد.

معمولاً دیپلمات‌های حرفه‌ای با تجربه بالای منطقه‌ای برای خدمت در دفتر امور خاورمیانه‌ای وزارت امور خارجه انتخاب می‌شوند. در حال حاضر، مقاماتی که برای این سمت مناسب هستند شامل «رابرت بیکروفت» سفیر آمریکا در مصر، «دیوید هیل» سفیر آمریکا در پاکستان و «داگلاس سیلیمن» سفیر آمریکا در عراق می‌شوند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار