یادداشت تفاهم صندوق ضمانت صادرات ایران و موسسه بیمه اعتبار صادراتی فنلاند- Finnvera- در حاشیه اجلاس بهاره اتحادیه «برن» که در شهر کپنهاگ دانمارک در حال برگزاری است، امضا شد.
کد خبر: ۴۲۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا و صندوق ضمانت صادرات ایران، امضای این یادداشت تفاهم با موسسه فنلاندی که ریاست اتحادیه برن را نیز بر عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا بیش از 100 کشور عضو این اتحادیه در این اجلاس حضور داشتند. 
در این تفاهم نامه دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، تبادل اطلاعات اعتباری تجاری دو کشور و سایر حوزه های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.
«سیدکمال سیدعلی» در این جلسه با ابراز ناخشنودی از درجه ریسک کشوری ایران خواستار بهبود رتبه ایران شد.
در این جلسه «توپی وستری» همتای فنلاندی ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور در آینده نزدیک از طریق فعالیت سیستم بانکی گسترش یابد و در مورد ریسک کشوری، پارامترهای خوب اقتصادی ایران در کمیته مربوطه مد نظر قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، در 10 ماهه پارسال ارزش صادرات ایران به فنلاند 315 هزار و 260 دلار بود و در مقابل از این کشور 123میلیون و 615هزار و 789دلار کالا وارد کرد.
جمهوری فنلاند کشوری به پایتختی هلسینکی در شمال اروپا منطقه اسکاندیناوی است. این کشور نزدیک به 6 میلیون نفر جمعیت دارد و واحد پول آن یورو است.
یکی از مشترکات تهران- هلسینکی راهگذر شمال-جنوب و گذرگاه ترانزیتی 7200 کیلومتری هلسینکی در فنلاند تا بمبئی هند است که ارتباط شمال اروپا و روسیه را از طریق جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به کشورهای منطقه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا برقرار می کند.
شاخه های انشعابی این گذرگاه بین قاره ای به طول هزاران کیلومتر دهها کشور دورتر را در آسیا و اروپا به هم پیوند می دهد.
این راهگذر افزون بر کوتاه کردن 40 درصدی طول مسیر ارتباطی آسیا و اروپا، 30 درصد هزینه‌های حمل و نقل را نیز کاهش می دهد.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار