بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد بدهی دولتی این کشور با رسیدن به ۲.۲۶۰۳ تریلیون یور یک رکورد جدید در تاریخ این کشور ثبت کرد.
کد خبر: ۴۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل پایگاه خبری آنسا، بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد که بدهی دولت این کشور در ماه مارس با رسیدن به ۲.۲۶۰۳ تریلیون یورو به یک رکورد جدیدی رسید.
بدهی دولت ایتالیا در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی فوریه، ۲۰.۱ میلیارد یورو افزایش نشان می دهد. رکورد قبلی بدهی دولت ایتالیا به ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی با رقم ۲.۲۵۲۲ تریلیون یورو مربوط می شود که بیشترین میزان بدهی در تاریخ این کشور ثبت شد.
در همین حال در اواخر ماه گذشته میلادی رتبه اعتباری ایتالیا توسط کارشناسان موسسه تحقیقاتی "فیچ" با کاهش درجه روبرو شد که علت اصلی آن رشد اقتصادی ضعیف این کشور بوده است.
روند نزولی رشد اقتصادی ایتالیا موجب افزایش بدهی های عمومی دولت این کشور شده و رویارویی ایتالیا با یک بحران  اقتصادی در آینده ای نزدیک را بیش از بیش تقویت کرده است.
البته موسسه "فیچ"  به این نکته اشاره کرده که ایتالیا برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود ناکام مانده و این موضوع موجب افزایش نسبت رشد بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور شده است، ضمن اینکه بانکداری ضعیف این کشور هم باعث افزایش ریسک های اقتصادی و فاینانس های عمومی شده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار