گوهر خیراندیش با بیان اینکه سینمای ایران به معنای واقعی سینمای کودک ندارد، بیان کرد این سینما به حمایت همیشگی دولت نیاز دارد.
کد خبر: ۴۲۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از مهر گوهر خیراندیش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بارها در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور داشتم و در فیلم های این حوزه به ایفای نقش پرداخته‌ام و این را می دانم که اگر جشنواره مانند ویترین برای ارائه آثار نباشد، برگزاری آن اتفاق خوبی است و کارگردان ها را تشویق به تولید آثار کودک و نوجوان می‌کند.

صداپیشه «تهران ۱۵۰۰» بیان کرد: همیشه یک فکر خوب برای مهمترین بخش جامعه، یعنی کودکان و نوجوانان و تربیت صحیح آنها اتفاق مهمی را به همراه دارد که می‌توان گفت بدون شک بودن این جشنواره هم بهتر از نبودن آن است و تداوم در برگزاری جشنواره و گرفتن ایده‌های نو از طریق آثار حضور یافته در آن و در نظر گرفتن جوایز مناسب برای افراد برگزیده، می‌تواند رونق بیشتری به سینمای کودک و نوجوان ببخشد. در واقع با این شرایط کارگردان های جوان هم می‌توانند با ارائه آثارشان خود را در این عرصه محک بزنند تا جشنواره هر سال با ایده‌های جدیدتری مواجه شود و انگیزه آنها برای ساخت فیلم بیشتر شود.

بازیگر «جزیره جادو» با اشار ه به وضعیت سینمای کودک گفت: درحال حاضر به معنای واقعی سینمای کودک نداریم. در سال‌های گذشته نویسندگانی همچون عباس کیارستمی، کامبوزیا پرتوی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت می‌کردند، تمام دغدغه‌شان سینمای کودک بود، مساله‌ای که امروزه کم رنگ‌تر از گذشته شده است.

خیراندیش درباره حمایت کردن دولت از سینمای کودک گفت: بعضی آثار کودکان و نوجوانان هستند که از جذابیت بالایی برخوردارند و با شکست مالی مواجه نمی‌شوند، اما این بدان معنا نیست که حمایت دولتی وجود نداشته باشد؛ سینمای کودک باید از طرف دولت حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اتاق فکری مختص به کودک و نوجوان تشکیل شود تصریح کرد: زمانی سینمای کودک اوضاع بهتری پیدا می کند که یک اتاق فکری تشکیل شود و فراخوانی برای ارائه فیلمنامه‌های کودک و نوجوان داده شود تا با آثار رسیده و انتخاب بهترین از بین آنها، کارگردان‌ها علاقه بیشتری به تولید آثار کودک داشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان باید سینماهایی را مختص سینمای کودک قرار دهند تا کودکان بدانند چه سینماها و چه فیلم‌هایی اکران می‌شود تا با خانواده‌های خود به تماشای آن بروند.

خیراندیش درباره حمایت رسانه ملی از سینمای کودکان و نوجوانان گفت:  این رسانه ملی است که با نشان دادن آنونس فیلم‌ها می‌تواند به سینمای کودک کمک کند. یعنی باید از طریق تلویزیون و رادیو تبلیغات به گوش خانواده ها برسد تا آنها متوجه شوند چه فیلمی در کدام سینما برای کودکانشان در حال اکران است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پایگاه ثابتی برای ارائه آثار نمایشی وجود داشته عنوان کرد: در گذشته ما از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش‌هایی را اجرا می‌کردیم که تبدیل به یک پایگاه ثابت برای ارائه اینگونه از نمایش‌ها شده بود، سینمای کودک امروزی هم نیازمند مکانی ثابت برای اکران فیلم های کودک و نوجوان است تا مردم سردرگم نشوند.

بازیگر «روزی روزگاری» درباره اینکه چگونه یک اثر سینمایی کودک ماندگار می شود مطرح کرد: بعد از سال‌ها فیلم «کلاه قرمزی» تمام نشده و در سینما و تلویزیون جایگاه خودش را دارد. زمانی یک اثر به ماندگاری و تداوم در تولید می‌رسد که از ابتدا یک فیلمنامه قوی داشته باشد و برای کودکان ما قابل درک باشد.

خیراندیش با اشاره به حضور بخش بین الملل در جشنواره تصریح کرد: بعضی‌ها معتقدند وجود چنین بخشی یعنی پرداخت هزینه‌های اضافی، اما به ‌نظرم بخش بین الملل برای هنرمندان و مخاطبان خوب است، چرا که بین کشورها تبادل فرهنگی بوجود می‌آید و با تماشای این آثار به فکر می‌افتیم که فیلم‌های جهانی خوبی را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه پژوهش در تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان وجود ندارد بیان کرد: هیچ گروه یا کارگردانی را ندیده‌ام که در مورد آسیب شناسی‌ها برای فیلم کودک و نوجوان تحقیق کند یا توسط کارشناسان در کتابی نوشته شود، اگر هم بوده آنقدر کم رنگ بوده که راه به جایی نبرده است.

خیراندیش در پایان یادآور شد: آرزویم این است آشتی بین مردم و سینما بوجود بیاید. در حال حاضر مردم سینما را به خوبی پذیرفته اند و حمایت می‌کنند که این رویداد از تبلیغات آثار در رسانه ملی افزایش یافت و امیدوارم رسانه ملی حمایت و تبلیغات اش را از سینما قطع نکند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار