سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: برای فصل آینده به دنبال جذب ستاره‌ها نمی‌رویم اما از بازیکنان خودمان ستاره می‌سازیم.
کد خبر: ۴۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 15 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از فارس مجید جلالی در خصوص برنامه‌های تیم پیکان برای حضور در لیگ برتر هفدهم، تغییرات در این تیم و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم.

قرارداد شما با پیکان برای ادامه همکاری رسمی شد اما چه برنامه‌هایی برای موفقیت در فصل آینده دارید؟

ما خوشبختانه فصل خوبی داشتیم و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که منجر به رضایت طرفین همکاری شد و این بهترین شکل کار بود و به همین دلیل برای فصل بعد کار را با هم ادامه خواهیم داد. هدف ما فصل قبل این بود که تیم در لیگ برتر باقی بماند اما خوشبختانه از هدف‌گذاری‌مان جلوتر آمدیم. این فصل هدف‌گذاری‌مان این است که در نیمه بالایی جدول باشیم و امیدوارم که فصل بعد هم از اهداف‌مان جلوتر باشیم. البته باشگاه پیکان و شرکت ایرانخودرو سیاست بریز و بپاش ندارد و سیاست ما منطقی است و به همین دلیل بودجه ما هم متوسط است. ما برنامه 3 ساله داریم که سال اول حفظ تیم، سال دوم رسیدن به نیمه بالایی جدول و سال سوم در قامت مدعی ظاهر شدن، خواهد بود.

فصل گذشته ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در لیگ داشتید اما آیا برنامه فصل بعد شما هم همین خواهد بود یا اینکه احتمال دارد رویکرد شما عوض شود؟

ما همان راهی را که رفتیم ادامه می‌دهیم و به سراغ راه دیگری نمی‌رویم. برای اینکه بتوانیم در برنامه 3 ساله خودمان موفق باشیم باید پیوسته حرکت کنیم. رویکرد ما کماکان استفاده از بازیکنان جوان و خوب است و در همین زمینه استعدادهایی را شناسایی کردیم. همچنین از تیم‌های پایه باشگاه پیکان یک تعداد به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند و برخی از بازیکنان مورد نیاز هم به بیرون از باشگاه به تیم تزریق می‌کنیم. ما امسال 3 بازیکن باتجربه به نام‌های رحمان احمدی، ابوالفضل ابراهیمی و امیرحسین صادقی داشتیم که به ما کمک زیادی کردند. برای فصل بعد هم تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه را خواهیم داشت. 

طبعا لیست بازیکنان مورد نیاز و مازاد شما مشخص شده است. می‌توانید نام بازیکنان مازاد را بگویید یا اینکه برنامه‌هایی که به مسئولان باشگاه پیکان دادید چه بوده است؟

برنامه‌های ما که مشخص است و همه آنها را به باشگاه اعلام کردیم. تاریخ شروع تمرینات، تعداد اردوها، کمبودها، چالش‌ها و آسیب‌ها را به باشگاه اعلام کرده‌ام. تمرینات ما از 22 خرداد آغاز خواهد شد و 2 اردو هم در برنامه خواهیم داشت. اردوی اول ما داخلی است و اگر شرایط فراهم شود اردوی دوم خارجی خواهد بود. در غیر این صورت در ایران کار خواهیم کرد. در باره لیست مازاد و مورد نیاز هم در رسانه‌ها هم چیزی نخواهم گفت و برنامه‌هایم را به باشگاه اعلام کرده‌ام.

در مصاحبه‌ای گفته بودید که بنای جذب ستاره‌ها را نداریم اما به هر حال هر تیم برای موفق شدن نیاز به ستاره دارد. این چالش را چطور پر خواهید کرد؟

کاملا درست می‌گویید که برای موفق شدن نیاز به ستاره است و ما هم اگر می‌خواهیم موفق شویم نیاز به ستاره داریم اما ستاره نمی‌خریم بلکه با بازیکنانی که خودمان داریم ستاره‌سازی می‌کنیم و این موضوع را با جدیت به باشگاه هم اعلام کرده‌ام. ما باید با بازیکنانی کار کنیم که ستاره می‌شوند اما حفظ آنها بسیار مهم است و ما اگر موفقیت می‌خواهیم باید ستاره‌هایمان را حفظ کنیم. 

اما منشا یکی از همین ستاره‌های ساخته شده توسط خود شما بود که نتوانستید آن را حفظ کنید. 

بله با این حرف موافقم که ما در حفظ این ستاره موفق نبودیم اما برای موفق شدن لازمه کار این است که ستاره‌هایمان را حفظ کنیم مگر اینکه برنامه‌ای برای موفقیت و پیشرفت نداشته باشیم و به دنبال این باشیم که همیشه به عنوان یک تیم متوسط رو به خوب کار کنیم. برای پیشرفت لازم است که ستاره‌هایمان را حفظ کنیم. یکسری بازیکن در تیم ما هستند که در ابتدای فصل سال گذشته کسی آنها را نمی‌شناخت اما الان تیم‌ها برای جذب آنها با هم دعوا می‌کنند.حفظ کردن این بازیکنان مهم است و ما باید تمهیداتی برای این موضوع بیندیشیم. البته ما با چالش سربازی بازیکنان هم روبرو هستیم و شهریار مقانلو و فراز امام‌علی دو بازیکن خوب ما هستند که سرباز شده‌اند و نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اینها چالش‌هایی است که ما با آنها درگیریم. منشا را هم نتوانستیم نگه داریم و اینها آسیب‌های تیم ماست.

برای کادر فنی و پر کردن جای خالی کیانوش رحمتی که به تیم ملی نوجوانان رفته،‌ چه برنامه‌ای دارید؟

محمدرضا طهماسبی از پیکانی‌های وفادار است که در مربیگری هم آینده درخشانی خواهد داشت. او فصل گذشته سرپرست تیم ما بود و برای فصل آینده با حفظ سمت به عنوان مربی در پیکان کار خواهد کرد. البته شاید تغییرات کوچکی هم در کادر فنی داشته باشیم.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار