یک فرمانده پیشین ناوگان نیروی دریایی «دفاع از خود» ژاپن تایید کرد که موشک بالستیک شلیک شده توسط کره شمالی که دیروز یکشنبه صورت گرفت، موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 15 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا «ماکوتو یامازاکی» می گوید؛ این واقعیت که این موشک ظرف 30 دقیقه 800 کیلومتر را طی کرده بدان معنی است که تا ارتفاع 2000 هزار کیلومتری بالا رفته است.
وی گفت که پیونگ یانک برای بالاتر رفتن این موشک، آن را از یک سکوی بلند و دارای زاویه پرتاب بزرگتر از معمول شلیک کرده است.
به گفته «یامازاکی» چنانچه یک موشک موسودان از زاویه معمولی پرتاب شود، می تواند مسافتی بیش از 4 هزار کیلومتر را بپیماید.
وی بر اساس گزارش روز دوشنبه تلویزیون «ان.اچ.کی»، تصریح کرد که پیشرفت موشکی اخیر کره شمالی نشان می دهد که مسافت پرواز موشک های این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
مقام نظامی ژاپن همچنین پیش بینی کرد که کره شمالی می تواند با توسعه توان موشکی خود منطقه هاوایی را مورد اصابت قرار دهد که در صورت بروز چنین اتفاقی، این تهدید آن قدر عظیم خواهد بود که بتواند اوضاع امنیتی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
کره شمالی نیز امروز با موفقیت آمیز خواندن این آزمایش اعلام کرد که موشک شلیک شده تا 2 هزار و 111 متر و نیم ارتفاع گرفته و 780 کیلومتر هم طی مسافت کرده است.
پیونگ یانگ نوع و مدل موشک شلیک شده را بالستیک میان برد و از مدل «خواسونگ 2» زمین به زمین معرفی کرده است.
انجام این موشک با بازتاب ها و محکومیت های جهانی نیز همراه بود و براساس تقاضای ژاپن و آمریکا قرار است فردا سه شنبه نشستی در شورای امنیت سازمان ملل در همین رابطه برگزار شود.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار