وزیر خارجه آمریکا در مورد اهداف سفر ترامپ به عربستان، فلسطین اشغالی و واتیکان، گفت پیام این سفر اتحاد علیه داعش و ایران است.
کد خبر: ۴۲۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 14 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از فارس «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت هدف سفر آینده رئیس‌جمهور این کشور به ریاض، تل‌آویو و واتیکان، ایجاد «اتحاد علیه ایران» است.

تیلرسون که با شبکه «ان‌بی‌سی»، صحبت می‌کرد، در مورد هدف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به ریاض و اینکه آیا او قصد دارد انتقادات گذشته‌اش از عربستان را مطرح کند، یا نه، گفت: «خوب، سفری که رئیس‌جمهور این هفته خواهد داشت، سفر بسیار مهمی است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت ترامپ به عمد برای اولین سفر خارجی‌اش عربستان، فلسطین اشغالی و واتیکان را انتخاب کرده تا بین مذاهب مختلف ارتباط برقرار کند.

وی افزود: «فکر می‌کنم جنبه مهم سفر رئیس‌جمهور، رساندن پیام وحدت بین تمام این ادیان و مذاهب است، چراکه او معتقد است که پیوند بین این مذاهب است که در برابر نیروهای تروریسم، اعتقادات وحشتناک، خشونتی که شاهدش هستیم، داعش، القاعده و همه دیگر گروه‌های تروریستی، ایستاده و نهایتا بر آن‌ها پیروز می‌شود.»

او در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ می‌خواهد در «مبارزه دیرینه شیعیان و سنی‌ها»، طرف اهل سنت را بگیرد، گفت: «نه، به هیچ وجه. این مسئله ربطی به هیچ مذهبی ندارد. البته عنصر قدرتمندی به نام نقش ایران، ملت ایران، در حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و اقدامات ثبات‌زدای ایران و اقدامات هژمونیک این کشور در منطقه، وجود دارد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم در منطقه، بین تمام کشورهای عربی، اسرائیل و دیگران در مورد فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران اجماع وجود دارد. تصور می‌کنم، اگر بخواهیم به طور مشخص بگوئیم، می‌توان گفت این بیشتر مربوط به ایجاد اتحاد در برابر ایران است.»

پیش از این هم تیلرسون و دیگر مقامات آمریکایی گفته بودند که واشنگتن در حال بازنگری در سیاست‌های خود در قبال ایران است.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار