فرمانده دریابانی کیش از توقیف دو لنج حامل کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال و دستگیری 14 نفر در این زمینه در ( 16 و 20 مایلی ) آبهای حوزه استحفاظی جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 06 May 2017
به گزارش تابناک کیش؛ سرهنگ رحیم جهانبخش روز شنبه در مورد جزئیات عملیات کشف کالاهای قاچاق از دو لنج در حوزه استحفاظی آبهای کیش گفت : دریا دلان پایگاه مرزبانی کیش در یک عملیات گشت و اقدام اطلاعاتی در راستای مقابله و مبارزه با کالای قاچاق دو فروند لنج را که حامل بیش از 60 میلیارد ریال ( 6 میلیارد تومان ) کالای قاچاق بود شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود : این دو فروند لنج بر اساس اظهار ناخدای کشتی ها، عازم گمرگ 'نخل تقی' در استان بوشهر بودند که به لحاظ ممنوعیت کالاها ، دو لنج توقیف شدند و به مبادی قانونی معرفی می شوند.
فرمانده دریابانی کیش با بیان اینکه عمده اجناس قاچاق شده معادل تولید داخل دارد افزود : بر اساس اظهارات اولیه ، لوازم توقیف شده شامل ،یخچال ، 50 دستگاه کولر ،160 دستگاه لباسشویی ، آبسرد کن ، پتو و انواع نوشیدنی است .

وی گفت : چهار بسته بزرگ حاوی 500 دستگاه لب تاپ و تبلت، دستگاه بازی پلی استیشن ، گردو ، حدود 25 تن برنج خارجی و پوشاک خارجی از دیگر کالای کشف شده در این لنج ها است .
سرهنگ جهانبخش تصریح کرد : مجموع کالای موجود دراین دو لنج فراتر از موضوع کالای ته لنجی است و بیشتر کالا ها در صلاحیت ترخیص گمرگ نخل تقی نیست .
وی با تاکید براینکه همکاری خوبی از سوی مقام قضایی وجود دارد ابراز امیدواری کرد که گمرک نیز در این زمینه ورود و برخورد قانونی داشته باشد .
فرمانده دریابانی کیش گفت : فرایند قاچاق کالا لطمه های شدیدی به تولید داخل می زند و سبب رکود کارگاه های داخلی و افزایش نرخ بیکاری می شودکه باید رسیدگی کامل در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد : این کالا به دلیل اینکه معادل تولید داخل دارند باید معدوم شوند ، پوشاک بدست آمده دارای تصاویر نامناسب ضد فرهنگی هستند که برازنده استفاده در داخل کشور اسلامی نیست .
فرمانده نیروی انتظامی کیش در پاسخ به اینکه که چند نفر از عوامل در این عملیات دستگیر شدند ؟ اظهار کرد : در جریان انتقال این کالا ها 14 نفر دستگیر شدند که بر اساس دستور مقام قضایی اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی در مورد طرح ' دریادلان عاشورایی ' و مبارزه جدی با کالای قاچاق اظهار کرد : از ابتدای این طرح 32 فروند لنج در آبهای حوزه استحفاظی مرزبانی دریابانی کیش در حین تردد و طی مسیر به سواحل استان های بوشهر و هرمزگان توقیف شده که بیش از 50 میلیارد تومان کالای قاچاق از آنها بدست آمده است که عمده کالاهای بدست آمده معادل تولید داخل دارد .
عملیات دریا دلان عاشورایی از مهر سال 95 با هدف حراست از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران و ذخایر گونه های نادر جانوری در محیط دریایی خلیج فارس به اجرا در آمده است.

سرهنگ جهانبخش در مورد اضافه شدن شناورهای کمکی برای عملیات گفت : دو لنج اخیر توسط ناوچه جدیدی که به مجموعه اضافه شده توقیف شده اند .
جانشین فرمانده دریابانی کیش نیز در مورد مبدا و مقصد حرکت این دولنج گفت : این دو لنج از مبدا شارجه امارات به سمت بندر نخل تقی در استان بوشهر حرکت کرده بودند که حدود ساعت 19 جمعه شب در 16 و 20 مایلی جزیره کیش متوقف شدند .
سرهنگ علی اصغر جمالی افزود : با بررسی اجمالی بیشتر کالاها تجاری بودند که گمرک بوشهر به ویژه نخل تقی توانایی و صلاحیت ترخیص آن را نداشتند .
وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی لنج های توقیف شده به داخل اسکله هدایت شدند و اقدامات قضایی صورت گرفته است

نخل تقی بندری در استان بوشهر در جنوب ایران است و در بخش مرکزی شهرستان عسلویه قرار دارد.
این شهر در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی روستای شیرینو و در ۳۰۰ متری کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و ارتفاعش از سطح دریا ۲ متر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار