مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تلاش برای تبدیل مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم به مقصد گردشگری در فصل تابستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 06 May 2017
به گزارش تابناک کیش؛ عبدالرضا مهاجری نژاد گفت : با وجود جاذبه های طبیعی و منحصر بفرد در چابهار و کیش و قشم ضروری است برای توسعه سفرهای داخلی و خارجی به این مناطق اقدامات گسترده ای شود. 

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مناطق آزاد می توانند نقش بسزایی در توسعه توریسم دریایی کشور داشته باشند، تصریح کرد : تمرکز بر توسعه توریسم در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است. 

وی گفت: امیدواریم این مهم با همکاری مسئولان سازمان مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم هر چه سریعتر اجرایی شود. 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در فصل تابستان آنگونه که باید از ظرفیت های گردشگری دریایی این مناطق به دلیل گرمای هوا استفاده نمی شود، بیان کرد: شرایط به گونه ایاست که در حال حاضر زمستان به عنوان فصل مناسب به این مناطق مطرح است. 
وی تاکید کرد: می توان با برنامه ریزیهای دقیق و کارشناسی شده و نیز ایجاد تفریحات مناسب، این مناطق را در فصل تابستان نیز به مقصد گردشگری تبدیل کرد. 
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان نیز از قابلیت توسعه توریسم دریایی در تمام فصول برخوردار است. 

وی اظهار داشت: امکان ورود گردشگران داخلی و خارجی از طریق اتوبوس های دریایی شناور در بندرعباس و سایر بنادر هرمزگان به جزایر کیش و قشم فراهم است که در صورت افزایش درخواست ها، این امکان وجود دارد که شناورهای مسافری فعال در این مسیر نیز متناسب با نیاز توسعه یابد. 

مهاجری نژاد اضافه کرد: به زودی جلسه ای با روسای مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار به منظور افزایش زیرساختهای گردشگری دریایی در این مناطق برگزار خواهد شد. 
به گفته وی، با تداوم برگزاری چنین جلسات مشترکی بدون شک در آینده نزدیک اهداف تدوین شده از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جهت توسعه گردشگری دریایی در این مناطق آزاد تحقق خواهد یافت. 

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت : برنامه هایی نیز به منظور بازدید میدانی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور چگونگی پیشرفت پروژه های توسعه ای توریسم دریایی در مناطق آزاد یاد شده انجام خواهد شد. 
وی به برنامه ریزیهای گسترده جهت ورود کشتی های کروز به کشور و بهره گیری از گردشگران خارجی این کشتی ها اشاره و اظهار کرد: به منظور افزایش و توسعه ورود کشتی های کروز خارجی به کشور باید زیرساخت های لازم برای پهلوگیری چنین شناورهای عظیمی در مناطق آزاد فراهم شود. 

مهاجری نژاد تاکید کرد : استفاده از ظرفیت های توریسم دریایی در جنوب کشور می تواند ارزآوری زیادی برای کشور از طریق ورود گردشگران خارجی به همراه داشته باشد. 
وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور در سال های اخیر گفت : بدون شک بخشی از این گردشگران به مناطق دریایی در جنوب نیز سفر کرده اند. 
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون ساخت شناورهای تفریحی و نیز هتلهای دریایی در مناطق آزاد کشور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح است که امیدواریم هر چه سریعتر تحقق یابد. 

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد : همان طور که همواره مطرح شده است، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری کشور به طور قطع انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار