سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص نتایج نشست سوری آستانه مذاکره تلفنی کردند.
کد خبر: ۴۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 06 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا شامگاه جمعه به خواسته طرف آمریکایی انجام گرفت و حل و فصل مسائل سوریه در مرکز مذاکره دو طرف قرار داشت.

در این رایزنی تلفنی با توجه به نتایج نشست سوری آستانه، اقدامات برای کاهش تنش ها در سوریه، تحکیم آتش بس، تشدید مبارزه با تروریسم و افزایش کمک ها برای پیشبرد روند مذاکرات سوری - سوری مورد بحث قرار گرفت.

لاوروف و تیلرسون در خصوص برخی مسائل منطقه ای و دوجانبه نیز گفت و گو کردند.


به گزارش وزارت خارجه روسیه، دو طرف درباره برنامه تماس های آینده روسیه و آمریکا توافق کردند.

چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، در پایان این نشست در پایتخت قزاقستان، تفاهم نامه تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه را امضا کردند.

در این نشست که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه شکل گرفت، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات های نظارتی آمریکا، اردن و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد. 




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار