ارتش آمریکا اعلام کرد که یک مقر جدید در لهستان تاسیس کرده تا نیروهای حاضر در عملیات ناتو و پنتاگون در سراسر جناح شرقی ائتلاف ناتو را فرماندهی کند.
کد خبر: ۴۱۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 06 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از ورلد بولتن واشنگتن تیپ رزمی دیگری را به عنوان بخشی از علمیاتش تحت عنوان «عزم راسخ آتلانتیک» در اروپا مستقر کرده و تعداد تیپ‌های حاضرش در قاره اروپا را به 3 تیپ رساند.

برنت ویلیامز سخنگوی یگان فرماندهی عملیات عزم راسخ آتلانتیک در بیانیه‌ای، گفت: اخیرا بیش از 100 سرباز از پایگاه اسمیت باراکس در بوام هلدر آلمان در پوزنان لهستان مستقر شدند تا ماموریت نیروهای چرخشی آمریکا را تقویت بخشند. در این مکان ارتش آمریکا پیشتر حضور نظامی چشمگیری نداشته است.

این مقر به بیش از شش هزار نیروی آمریکایی مستقر در کشورهای عضو ناتو از جمله استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، آلمان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان خدمات ارائه خواهد کرد.

دستور استقرار در این منطقه در دولت باراک اوباما رییس‌جمهور سابق آمریکا صادر شده بود.

لفاظی‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهور جدید آمریکا که ناتو را «منسوخ» خوانده بود و از متحدان خواسته بود تا سهم خود را در ائتلاف ناتو پرداخت کنند به شدت باعث نگرانی کشورهای جناح شرقی هم مرز با روسیه شده بود.

اما ترامپ از زمان روی کار آمدنش بسیاری از انتقادهای خود را پس گرفته و تعهدات خوبی را برای استقرار بی‌سابقه ناتو در سراسر جناح شرقی‌اش ارائه کرده است.

ائتلاف ناتو برای نخستین بار در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک از جمله استونی، لتونی و لیتوانی با هدف جلوگیری از مداخله روسیه در این منطقه چهار گردان مستقر کرده است.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار