رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: رتبه کشور در ورشکستگی دنیا از ۱۲۹ در سال ۹۲ به ۱۵۶ در سال ۹۵ رسیده است.
کد خبر: ۴۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 02 May 2017
به گزارش تابناک : محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، با اشاره به مسائل مطرح شده در نخستین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: آقای روحانی در مناظره جمعه گذشته اعلام کرد فضای کسب و کار بهتر شده، اما ایشان توضیح نداد کجای فضای کسب و کار بهتر شده است.

وی افزود: رتبه ما در ورشکستگی دنیا از 129 در سال 92 به 156 در سال 95 رسیده، یعنی تعداد شرکت‌های ایرانی که ورشکسته می‌شوند بیشتر از 155 کشور جهان است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه ارقام مربوط به ورشکستگی شرکت‌ها نشان‌دهنده چگونگی افزایش فضای کسب و کار است، تصریح کرد: طبق آمار، مشخص می‌شود در فضای کسب و کار شاهد بیکاری جمع کثیری از کارگران کشور و به هم ریختن زندگی بخش مهمی از جامعه و از بین رفتن رونق اقتصادی هستیم.

دهقان به دیگر عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما در زمینه حمایت از سهامداران خرد طبق آمار بانک جهانی، وضعیت بدتری پیدا کردیم؛ در زمینه اخذ اعتبارات رتبه ما نزول پیدا کرده و تمامی اینها به آن معناست که تولیدکنندگان ما و کسانی که به دنبال ایجاد کار و اشتغال هستند با سختی بسیار زیادی مواجهند.

وی با بیان اینکه در دولت آقای روحانی وضعیت کشور در دو زمینه بهتر شده، تصریح کرد: مورد اول، صدور مجوزهاست، زیرا این دولت همان‌گونه که در حرف زدن پیشگام است، در صادر کردن مجوز هم رتبه اول را دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف ادامه داد: البته مورد دوم هم مربوط به بستن قراردادهاست که در این موضوع هم رتبه ما بالا رفته، اما گویا در هیچ‌کدام از این دو مورد نفع زیادی به مردم نرسیده است.

دهقان با تأکید بر اینکه در تجارت فرامرزی رتبه ما در دولت آقای روحانی کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: علیرغم ادعای رفع تحریم‌ها ما پیشرفت مناسبی در زمینه صادرات کالا نداشتیم و رتبه ما در این زمینه 170 است، یعنی 169 کشور جهان وضعیت بهتری نسبت به ما دارند.




منبع : تسنیم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار