وزیر خارجه چین از کره جنوبی و آمریکا خواست تا به مانورهای مشترک نظامی در منطقه پایان دهند.
کد خبر: ۴۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 27 April 2017

به گزارش تابناک : وانگ یی وزیر خارحه چین روز  چهارشنبه در سخنانی از کره شمالی خواست تا برنامه هسته ای اش را متوقف کند و از سوی دیگر از کره جنوبی و آمریکا نیز خواست تا برای برقراری آرامش و کاهش تنش در منطقه، مانورهای نظامی مشترک خود را متوقف کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ادامه آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ، نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل است ولی مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی هم با روح قطعنامه های سازمان ملل سازگار و همخوان نیست.

وزیر خارجه چین تصریح کرد: امنیت و ثبات در شرایط کنونی بسیار شکننده است و خطر وقوع درگیری جدیدی در هر زمانی بسیار زیاد است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با زیگمار گابریل وزیر خارحه آلمان اظهار داشت: ما نمی توانیم حتی یک درصد برای اختمال وقوع جنگ ریسک کنیم. هرگونه جنگ و درگیری در منطقه تبعات غیرقابل تصوری خواهد داشت. بنابر این از همه طرف ها می خواهیم تا خویشتندار بوده و از هر گونه اقدام یا گفتاری که موجب تشدید تنش و تحریکات جدید می شود، خودداری کنند.

تحولات منطقه در حالی است که آمریکا انتقال بخش هایی از سامانه دفاع موشکی تاد به کره جنوبی را آغاز کرده و این اقدام با مخالفت شدید چین روبرو شده است.

تنش های در شبه جزیره کره بار دیگر بالا گرفته است. آمریکا ناوگروه ضربت خود را به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون به منطقه اعزام کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که حتی بدون کمک چین، مساله کره شمالی را حل و فصل خواهد کرد.

یک فروند زیردریایی هسته ای آمریکا نیز که ۱۵۰ فروند موشک توماهاوک را در اختیار دارد، وارد آبهای کره جنوبی شده است.

کره شمالی اعلام کرده است که برای حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی کاملا آماده است و می تواند قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد.




منبع : فرانسه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار