در ماه می سال 2015، نسل قبلی هوندا سیویک تایپ R رکورد جدیدی را برای سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی در نوربرگ رینگ بر جای گذاشت (7:50.63). حدود یک سال بعد فولکس‌واگن با مدل گلف GTI کلاب اسپورت S توانست با زمان 7:49.21 این عنوان را از چنگ هوندا دربیاورد. چند ماه پیش فولکس‌واگن با مدلی بسیار مشابه کلاب اسپورت S به جهنم سبز بازگشت تا رکورد خود را بهبود بخشد و توانست زمان 7:47.19 را ثبت نماید. هم‌اکنون، هوندا برای انتقام بازگشته است.
کد خبر: ۴۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 26 April 2017

به گزارش تابناک : در سوم آوریل سال جاری، سیویک تایپ R جدید به قصد ثبت رکورد جدید به جهنم سبز آمد و توانست زمان 7 دقیقه‌ی 43 ثانیه و 8 دهم ثانیه را بر جای بگذارد و بدین ترتیب بیش از 3 ثانیه سریع‌تر از گلف GTI کلاب اسپورت S باشد. این خودرو حدود 7 ثانیه نیز سریع‌تر از نسل قبلی تایپ R است. این زمان در زمان آخرین مرحله‌ی توسعه‌ی این خودرو ثبت شده زیرا هوندا گفته که از یک خودروی توسعه‌ای استفاده کرده است.


به دلایل ایمنی این خودرو از رول کیج استفاده کرده اما هوندا گفته که از هیچ سیستم اضافی دیگری برای افزایش استحکام بدنه استفاده نکرده است. به منور خنثی کرده وزن اضافه، مهندسان هوندا صندلی‌های پشتی و سیستم اطلاعات سرگرمی را حذف کرده‌اند. این کمپانی سیویک تایپ R را به لاستیک‌های متمرکز روی پیست قانونی مجهز کرده و از نظر فنی نشان دهنده‌ی مشخصات تولیدی است.


جدیدترین نسل سیویک تایپ R از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر سود می‌برد. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته ی دستی به‌روز شده به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. این گیربکس از ضریب‌های متفاوت در دنده‌های پایین برای بهبود شتاب گیری بهره می‌برد.
تولید این خودرو از تابستان سال جاری در تأسیسات سوویندون بریتانیا آغاز و از آنجا به کل دنیا صادر خواهد شد. تایپ R برای اولین بار به آمریکای شمالی نیز راه خواهد یافت.
به یاد داشته باشید رکورد جدید هوندا در معرض خطر قرار دارد زیرا رنو نیز در سال جاری مگان RS را معرفی خواهد کرد و احتمالاً برای کسب رکوردی جدید راهی نوربرگ رینگ خواهد شد.

[دانلود ویدئو



منبع : پدال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار