مشاور رییس جمهور گفت؛
بهبود وضعیت معیشتی ساکنان به ویژه اهالی بومی منطقه، مهم ترین دستاورد توسعه مطلوب کیش است.
کد خبر: ۴۱۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 26 April 2017
به گزارش تابناک کیش؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور در بازدید از طرح پاز پیرایی محله سفین با تاکید بر اینکه در اجرای طرح های توسعه ای کیش بهبود وضعیت معیشت ساکنان به ویژه بومیان منطقه همواره به عنوان محور اصلی مد نظر بوده است گفت: توسعه موثر و مطلوب هر شهر و منطقه موجب رونق اقتصادی فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت ساکنان آن شهر می شود. در جزیره کیش نیز محور اجرای طرح های عمرانی ارتقاء سطح در آمد و رونق فضای کسب و کار ساکنان منطقه  بوده است.

دکتر ترکان تصریح کرد: درخشش رشد توسعه ای و رونق جزیره کیش در سطح ملی  بسیار ارزشمند است اما آنچه بیشتر اهمیت دارد موفقیت مسئولان منطقه در ارتقاء سطح زندگی و بهبود وضعیت معیشتی ساکنان و اهالی بومی منطقه است.

وی افزود: نتیجه نهایی یک توسعه مطلوب در هر شهر ، افزایش رضایتمندی ساکنان آن منطقه است و تحقق این امر در جزیره کیش موجب خرسندی است.

طرح ساماندهی و توانمند سازی بافت بومی سفین قدیم کیش که با هدف افزایش زیبایی منظر شهری با حفظ معماری سنتی و افزایش جاذبه های گردشگری و رونق فضای کسب و کار در بخش بومی نشین منطقه در حال اجرا  است  در  همایش تقدیر از چهره های ماندگار و کار آفرینان برتر راه و شهر سازی کشور با عنوان جایزه دادمان  در حوزه "معماری و شهر سازی" طرح برتر در سطح مشارکت محلی و توانمند سازی در شمار طرح های برتر معرفی شد و دکتر مونسان مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای اجرای این طرح جایزه دادمان را دریافت کرد.

این طرح در سه مرحله اجرا می شد که مرحله نخست آن فضایی به  مساحت حدود 10 هزار متر مربع رادر بخش قدیمی و بومی نشین جزیره کیش در بر می گیرد و شامل محوطه سازی سنگفرش کف، جداره سازی ابنیه، رواق سازی و احداث غرفه های تجاری در محدوده طرح است.

در مرحله نخست این طرح که با مرکزیت مسجد جامع سفین ساخته می شود یک ورودی جهت تردد خودرو ها در وسط طرح در نظر گرفته شده که در دو سوی آن غرفه های تجاری برای عرضه انواع دست سازه های بومی و سوغات جزیره کیش و سایر کالاهای مورد نظر بومیان و ساکنان ساخته می شود. در هر دو سمت این معبر نیز رواقی با معماری سنتی مناطق جنوبی کشور ساخته می شود تا گردشگران را از تابش نور خورشید و گرما حفظ کند تا بتوانند به راحتی از غرفه ها دیدن کرده و خرید کنند. محوطه سازی زیبای اطراف مسجد جامع که برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی است  بخش دیگری از طرح باز پیرایی محله سفین است.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه، خانه های منطقه سفین قدیم به لحاظ هویت تاریخی و فرهنگی اهمیت بسیاری داشتند و سال ها امکان ساخت و ساز در این بخش وجود نداشت در اجرای طرح باز پیرایی، توانمند سازی، بهسازی و نوسازی محله سفین  بیش از 220 پلاک بر اساس هویت و معیارهای منطقه طراحی شده و تعدادی نیز جهت شروع کار پروانه و جواز لازم را اخذ کرده اند.

مشاور رییس جمهور در سفر خود به جزیره کیش صبح امروز پس از حضور در محل اجرای طرح باز پیرایی محله سفین، از مصلی  کیش، اسکله شرقی و اسکله 35 هزار تنی  باز دید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار