در جریان گفت وگوی تلفنی رئیسان جمهوری چین و آمریکا، «شی جین پینگ» از «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود خواست نسبت به موضوع کره شمالی خویشتن دار باشد.
کد خبر: ۴۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 24 April 2017
به گزارش تابناک : ارتباط مقامات ارشد آمریکا و چین در حالی صورت می گیرد که ترامپ، امروز با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در ارتباط با کره شمالی و مساله شبه جزیره کره گفت وگوی تلفنی داشت.
تارنمای گلوبال تایمز روز دوشنبه با اشاره به این گفت وگو اعلام کرد که «شی» از «ترامپ» خواسته است در ارتباط با مساله هسته ای شبه جزیره کره همه جوانب را در نظر داشته باشد.
وضعیت شبه جزیره کره طی هفته اخیر به دلیل رفتارهای تحریک آمیز آمریکا به شدت بحرانی بوده و این در حالیست که آمریکا با اعزام ناو هسته ای کارل وینسون به منطقه و انجام رزمایش مشترک با ژاپن بر شدت این تنش ها دامن می زند.
ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که همه گزینه ها برای مقابله با کره شمالی روی میز است و در صورت عدم کمک و همکاری چین در این خصوص آمریکا با کمک دیگر هم پیمانان خود این مشکل را حل خواهد کرد.
گلوبال تایمز همچنین اعلام کرد که رئیسان جمهوری چین و آمریکا در باره روابط دوجانبه و گسترش مناسبات و برنامه یکصدمین روز برای مرور مناسبات تجاری نیز به گفت وگو پرداخته اند.
این رسانه، جزییات بیشتری از مطالبی که میان «شی جین پینگ» و «ترامپ» رد و بدل شده، منتشر نکرده است.


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز ، چین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار