مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با انجام اولین سفر رفت و برگشت کشتی کروز به نام سانی با ۲۱۱ مسافر از جزیره کیش به جزیره قشم این کشتی ضمن توسعه فرهنگ گردشگری دریایی منجر به تقویت انگیزه حضور کروز‌های خارجی در بنادر ایران شد.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 17 April 2017















به گزارش تابناک کیش؛  نادر پسنده ، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه این کروز اولین کشتی بزرگی است که حمل مسافر تفریحی در ایران را انجام داده است گفت: به عنوان اولین کشتی کروز در ایران محسوب می‌شود و با توجه به اینکه پهلو گیری این کشتی نیازمند شرایط خاصی است به همین منظور با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه ازاد کیش و قشم شرایط را برای پهلو گیری این کشتی فراهم شد. 
 
ایجاد خط کروز در بنادر جنوبی کشور
 
وی در ادامه افزود: بعد از بررسی‌های ایمنی و اسنادی این کشتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجازه حرکت به این شناور داده شد و در مرحله اول خط کیش به قشم به صورت کروز فعال شد و در برنامه‌های بندری ایجاد خط کروز به بنادر داخلی مانند بوشهر و بندر عباس و بنادر خارجی مانند عمان توسط بخش خصوصی در حال بررسی است.
 
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: اولین مسافر گیری این کشتی در تاریخ ۲۳ فرودین ماه انجام شد و اولین سفر کروز کیش به قشم با حدود ۲۱۱ مسافر و ورود این شناور در این ابعاد به عنوان کروز مسافربری برای اولین بار در تاریخ قشم صورت گرفت.
 
پسنده به اطلاعات فیزیکی این کشتی اشاره کرد و افزود: این کشتی ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض و ۵. ۵ آبخور دارد همچنین دارای ۱۴۰ کابین و قابلیت حمل ۴۳۰ مسافر دارد و حدود ۱۰۰ نفر خدمه را دارد و ساخت آن مطابق با استانداردهای اروپا است.
 
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با استفاده از این کشتی توسعه فرهنگ گردشگری دریایی در بین مردم فراهم می‌شود اظهار داشت: این نوع کشتیهای تفریحی می‌تواند شرایط مطلوب استفاده از نعمت‌های الهی دریای و توسعه فرهنگ گردشگری دریایی ایرانی در مناطق آزاد کیش وقشم فراهم نماید.
 
وی یاد آور شد: این کشتی حدود بیش از ۲۰۰ شغل مستقیم و بیش از ۱۰۰ شغل غیر مستقیم در راستای شعار امسال محقق کرده  است.
 
پسنده تصریح کرد: توسعه گردشگری دریایی برای ایرانیان که تاکنون فقط از ظرفیتهای خارج از کشور می‌توانستند استفاده نمایند، جلو گیری از خروج ارز گردشگری و کسب درآمد از محل جذب گردشگران خارجی در راستای اقتصاد مقاومتی از مزایای این کشتی به شمار می رود.
 
وی خاطر نشان کرد: حمایت از فعالیت کشتی های کروز در کشور توسعه خدمات جانبی به این کشتی‌ها را در برنامه کاری داریم.
 
پسنده  با اشاره به اینکه ورود شناور‌های کروز به بنادر ایران باعث تقویت انگیزه حضور کروز‌های خارجی به ایران می‌شود، گفت: به دلیل آنکه تا به امروز تجربه حضور شناورهای کروز در بنادر ایران وجود نداشت، کشتی‌های کروز خارجی نیز تمایلی برای ورود به بنادر ایران پهلو گیری نشان نمی‌داند اما خوشبختانه با آغاز فعالیت این کشتی حضور کروزهای خارجی در مناطق آزاد ایران نیز تقویت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار