مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: ۱۹ سایت مسکن مهر با ۳۳۰ هزار واحد مسکونی در تهران داریم که نیازمند ۳۵۰ مدرسه است که ۱۰۰ واحد آن آماده شده است.
کد خبر: ۴۰۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 16 April 2017

به گزارش تابناک : داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس در خصوص مشکلاتی که با انبوه‌سازان وجود دارد، اظهار داشت: در استان تهران 3300 هزار واحد مسکونی مسکن مهر داریم که به 3500 مدرسه نیاز است.

وی افزود: این 350 مدرسه در واحدهای نوزده‌گانه سایت‌های مسکن مهر استان تهران که از جمله آنها در فیروزکوه، دماوند، رودهن، پاکدشت، پرند، آبشناسان رباط کریم، اسلامشهر، ملارد، شهریار، اندیشه، قرچک و شهرری هستند.

ورناصری با اشاره به اینکه در سرجمع 19 سایت مسکن مهر تهران، 330 هزار واحد مسکونی وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر در هر خانواده 6 دهم دانش‌آموز داشته باشیم، در این سایت‌های مسکن 350 مدرسه نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: یک تعدادی مدرسه از گذشته در حاشیه این سایت‌های مسکن داشتیم، حدود 60 تا 70 مدرسه هم با مشارکت راه و شهرسازی ساخته شد و تعدادی هم در شهرهای جدید پرند و پردیس ساخته شد که مجموعا 100 مدرسه می‌شود؛ این یعنی هنوز 250 مدرسه در این مناطق نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با تأکید بر اینکه به این 250 مدرسه در افق جمعیتی که در آن ساکن می‌شوند نیاز داریم، گفت: اگر سایت‌های مسکن مهر در سال 96 یا 97 خاتمه یابد و جمعیت در آن ساکن شود، در همان زمان این تعداد مدرسه نیاز خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر پایان سال 96 سایت‌های مسکن مهر تحویل شود، در پایان سال 96 به آن 250 مدرسه نیاز خواهیم داشت.

ورناصری به پروژه‌های آموزشی که در برخی سایت‌های مسکن مهر در حال احداث است، اشاره و عنوان کرد: اکنون در پردیس 32 فضای آموزشی در دست احداث است که اگر این تعداد آماده شوند، مشکل پردیس حل خواهد شد.

وی افزود: حدود 20 پروژه آموزشی هم در شهر پرند در حال اجراست که اگر تمام شود در کوتاه مدت مشکل حل خواهد شد؛ در ملارد، آبشناسان رباط کریم، رودهن و پاکدشت هم فضاهایی در دست اجرا داریم که باید آماده شود، ضمن اینکه دست خالی و بدون اعتبارات هم نمی‌شود کار کرد.



منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار