احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به ارزیابی از درصد موفقیت دولت در عملیاتی‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: تضمین خرید گندم از سوی دولت که موجب تأمین مصرف کشور از محل تولیدات داخلی شد یکی از کامیابی‌های دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۳۹۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 18 March 2017

به گزارش تابناک : وی اضافه کرد: البته صدور مجوز جهت واردات گندم برای کارخانجات تولید مواد غذایی نوعی خسارت به تولید داخلی گندم محسوب می‌شود.

علیرضا بیگی با یادآوری نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور، آن را شاهدی بر عدم موفقیت دولت در حمایت از اغلب عرصه‌های تولید داخلی برشمرد و گفت: جهش 20 درصدی قیمت دلار، نزول ارزش پول ملی و معضلات تولیدکنندگان داخلی و نیز فشارهای وارده بر زندگی اقشار جامعه، محصول عدم حمایت دولت از تولید داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه اقشار گوناگون جامعه در سال 95 سال سختی را پشت‌سر گذاشتند و از جهات مختلف تحت فشار بودند، بیان داشت: ورشکستگی کارخانجات بزرگ و کوچک را در سال گذشته در کشور شاهد بودیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: به‌عنوان مثال کارخانه‌ای در حوزه انتخابیه من در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم با 2400 کارگر کار می‌کرد، اما امروز تنها با 800 نفر مشغول به فعالیت است و این در حالی است که هزینه مصارف برق و ‌آب این کارخانه بیش از حداقل دستمزدی است که به کارگران خانه‌نشین شده کارخانه پرداخت می‌شود.

وی آمارهای ارائه شده از سوی دولت را سیاسی و بازی با اعداد خواند و با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و مردم آذربایجان درباره نسبت آمار و ارقام ارائه شده با واقعیات اقتصادی جامعه عنوان داشت: با این قرائن متأسفانه دولت توفیقی در عرصه اقتصادی نداشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتکای بخش عمده‌ای از بودجه سال 96 کل کشور بر استقراض داخلی و خارجی، گفت: این موضوع پیامدهای قابل توجهی بر روی زندگی مردم خواهد داشت و دورنمای روشنی را برای اقتصاد کشور و معیشت اقشار جامعه در سال 96 رقم نمی‌زند.



منبع : فارس

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار