وزیر امور خارجه ترکیه از اتحادیه اروپا خواست تا توافق لغو صدور ویزا برای اتباع ترکیه‌ای به کشورهای اروپایی اجرا کند و تاکید کرد: در غیر این صورت دیگر توافقات میان آنکارا و بروکسل از جمله توافق مهاجرت اجرایی نخواهند شد چرا که تمامی این توافقات به یکدیگر مرتبط هستند.
کد خبر: ۳۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 18 March 2017

به گزارش تابناک : مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست با رهبران تجاری در آنکارا گفت: اگر اتحادیه اروپا توافق لغو ویزا را اجرا نکند ما سه توافقنامه مرتبط داریم. این یک تهدید یا بلوف محسوب نمی‌شود.

آنکارا و بروکسل در مارس ۲۰۱۶ توافقی را امضا کردند که بر اساس آن ترکیه متعهد شد تا تمامی پناهجویان غیرقانونی را که از طریق خاکش وارد کشورهای اروپایی شده بودند، بازگرداند و در عوض اتحادیه اروپا الحاق ترکیه به این بلوک را تسریع می‌بخشد و قانون منع صدور ویزا برای اتباع ترکیه‌ای را برقرار می‌کند و همچنین برای پرداخت هزینه‌های پذیرش مهاجران به ترکیه کمک خواهد کرد.

این در حالی است که دیمیتریس آورامو پولوس کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت، امور داخلی و شهروندی تاکید کرد: در بحبوحه تنش‌های کنونی میان آنکارا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا، ترکیه و این اتحادیه باید به همکاری برای مدیریت مهاجرت، مبارزه با تروریسم و تضمین صلح در این منطقه ادامه دهند.

وی افزود: ترکیه به اتحادیه اروپا نیاز دارد و اتحادیه اروپا نیز به ترکیه نیاز دارد تا بتواند به شیوه بهتر مهاجرت را مدیریت کرده، به صورت مشترک با تروریسم مبارزه کند و صلح و ثبات را در این منطقه برقرار سازند.

وی گفت: ترکیه و اتحادیه اروپا شرکای تاریخی هستند و هر دو باید بر منافع مشترک تمرکز کنند و از اینکه همکاری‌های دو جانبه‌شان خدشه دار شود، اجتناب کنند.




منبع : اسپوتنیک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار