رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در ۶۲۰۰ شعبه استان برای دو انتخابات مهم باید رأی بگیریم.
کد خبر: ۳۹۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 15 March 2017
به گزارش تابناک : شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در آخرین شورای اداری سال 1395 که در سالن همایش­‌های استانداری تهران برگزار شد،‌ با اشاره به سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام، گفت: وقتی پیامبر بزرگوار ما از سلمان فارسی راجع به نوروز و سنت­‌های آن سؤال کرد و سلمان پاسخ داد، در نوروز ما از دل­‌ها کینه‌­ها را بیرون می­‌کنیم، خانه‌­ها را مرتب می­‌کنیم و از همدیگر دیدار کرده و کدورت­‌ها را بیرون می­‌ریزیم، پیامبر فرمودند هر روزتان نوروز باد و ما به تأسی از آن پیامبر عظیم­‌الشأن عرض می­‌کنیم هر روزتان با پرهیز از نافرمانی حق تعالی نوروز و عید باشد.

وی افزود: یادآوری چند نکته را در این فرصت حضور مدیران استانی لازم می­‌دانم از باب فالذکری تنفع ­المؤمنین: نظام یک مجموعه و منظومه و سیستم است، بدون هماهنگی و ارتباط دقیق و منطقی بین ارگانیزم آن، این مجموعه ابتر و هدف مفقود خواهد بود. همه ادارات و سازمان­ ها برای تحقق نظم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته­‌اند. علت ‌العلل مشکلات مهم کشور ما ساختار اداری گسترده و عدم هماهنگی آن برای تحقق  هدف­‌های اساسی نظام است.

معاون سیاسی استانداری تهران ادامه داد:‌ دو وظیفه مهم دولت در قبال مردم  تأمین نظم و امنیت و ارائه خدمت و تلاش برای رفاه و آسایش عمومی جامعه است. بخشی از نهادها حاکمیتی است و مسئول بخش اول و بخش تصدیگری مسئول بخش دوم. استانداران و فرمانداران و بخشداران، سه منصب مهم حاکمیتی در قلمرو تقسیمات کشوری هستند که وظیفه برقراری نظم و امنیت عمومی را با کمک همه دستگاه­‌های دولتی و مردم برعهده دارند.

چاوشی با بیان اینکه هر حرکتی که امروز مردم را از انقلاب و آینده کشور مایوس کند خدمت به دشمنان ایران اسلامی است، اظهار داشت: حفظ مردم در صحنه و تلاش برای جذب حداکثری جامعه از اهمّ وظایف همه مسئولان است. امروز نقص در ارائه خدمت و بی‌توجهی به عملکرد زیرمجموعه مستقیماً هدف اصلی حاکمیت، (یعنی تأمین امنیت عمومی و اعتماد جامعه) را تحت­ الشعاع قرارمی­‌دهد.

وی تصریح کرد: پس انتظار طبیعی ما این است که فرمانداران و بخشداران را یاوران خود بدانید و مسئولیت قانونی آنها را که هماهنگی امور مختلف مربوط به حاکمیت و دولت در منطقه و نظارت بر حسن اجرای قانون است پاس بدارید براساس قانون و آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور هرگونه عزل و نصب در قلمرو استان و شهرستان باید با فرمانداران به عنوان نمایندگان ارشد حاکمیت هماهنگ شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ این امر سبب توفیق مجموعه شماست و عکس آن ناهماهنگی، نافرمانی و تمرد را در پی خواهد داشت که برای نظام اداری کشور سم مهلک است. همه باید حرمت جایگاه­‌ها را نگه دارند اگر فرماندار و استاندار اعتباری نداشته باشند مطمئن باشید هیچ مدیری وزن و اعتبارش حفظ نخواهد شد. حتی اگر دستگاهی رابطه سلسله مراتبی با استاندار و فرماندار و خارج از قوه مجریه ندارد، ملزم به هماهنگی با تصمیمات کلی حکومت در منطقه است که متولی آن استاندار و فرماندار است و از قدیم گفته ‌اند حرمت امامزاده را متولی نگه می­دارد و نمایندگان ارشد حاکمیت در قلمرو تقسیمات کشوری چنین وظیفه خطیری را برعهده دارند. تصمیمات استانداران و فرمانداران در شورای تأمین استان­ها و شهرستان­ها به منزله قانون است و بدون چنین اختیارات و ابزاری نقش حکومت و هماهنگی امور به انجام نمی­ رسد.

چاوشی با بیان اینکه تمرد و نقض سلسله مراتب قانونی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست گفت:‌ نکته مهم دیگر آن است که هر اداره‌­ای برای انجام خدمتی تشکیل شده است، باید مراقبت نمائید. پرسنل شما در ارائه خدمت به موقع به مردم از سهل‌انگاری و کارشکنی بپرهیزند مدیری که نمی­‌تواند بر زیرمجموعه خود تسلط داشته باشد، بهتر است سنگر مسئولیت را به فرد اصلحی بسپارد. این نظام، نظام مقدسی است و به پای آن خون‌های مطهر فراوانی ریخته شده، اعتبار و حیثیت آن در میان مردم و دنیا نباید خرج ناکارآمدی و ضعف و بی‌کفایتی برخی از مدیران شود.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار داشت:  کاهش خسارت حدوداً 50 درصدی چهارشنبه سوری برای سیاستگذاران نشانه خوبی است. این موضوع نشان می دهد که اگر سیاست گذاری ها درست و اصولی باشد تاثیرات مثبت آن در جامعه دیده خواهد شد. مردم ما در سطحی از آگاهی و پختگی قرار دارند که امیدها را برای سیاست گذاری های اصولی و درست فراهم می کند. اگر مردم در امور کشور دیده شوند به همان اندازه نیز رشد و اعتماد به نفس و اعتبار می یابند. و هر وقت مردم در حکومت پررنگ می شوند وزن نظام سیاسی سنگین تر می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ رمز مشروعیت سیاسی و عامل صیانت از اقتدار ملی کشور است که انتقال مشروع قدرت را سامان می­ دهد و یک پروژه ملی و اساسی است که در اجرای آن همه دستگاه ­ها طبق قانون باید بسیج شوند. انتخا بات شکوه همبستگی و زندگی توأم با مدنیت یک ملت است.

چاوشی تصریح کرد:‌ورود بیش از 97 هزار نفر عامل اجرا و نظارت در سطح استان تهران نیازمند همکاری و هم فکری مستمر، آموزش و... طی دو ماه باقیمانده است و این کار عظیم نیازمند مشارکت و همکاری همه جانبه همه دستگاه­ ها و مدیران محترم استانی است.

وی با بیان اینکه ما در 6200 شعبه استان برای دو انتخابات مهم باید رأی بگیریم، اظهار داشت: این کار گسترده و مهم نیازمند همراهی و همکاری و هماهنگی است. همگی از هرگونه اقدامی که سبب نگرانی و دلسردی جامعه شود باید بپرهیزیم. در 19 شهر استان تهران شهرهایی که شوراهای آنها کرسی 7 و 9 نفره دارند انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری تهران اضافه کرد: کمیته­‌های مختلف ستاد انتخابات، اعم از امنیتی، انتظامی، اطلاع­ رسانی، حقوقی و فن­آوری و پشتیبانی و استعلامات همگی در جهت تحقق این مهم فعال شده ­اند و نمایندگان دستگاه‌­های مختلف در این کمیته­‌ها باید فعالانه عمل و مشارکت کنند.



منبع : تسنیم

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار