مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طی ایام نوروز ۴۶ گروه جهادی شامل ۹۲۷ نفر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می شوند.
کد خبر: ۳۹۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 15 March 2017
 محمد زهرایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی ایام نوروز ۴۶ گروه جهادی شامل ۹۲۷ نفر به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
وی ادامه داد: همچنین شش گروه دانشجویی بومی شامل ۵۴ نفر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می شوند.
زهرایی از اعزام ۱۷ گروه تحت عنوان محلات هفت روزه به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این گروه ها شامل ۲۴۷ نفر هستند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین طی نوروز ۹۶، برای اولین بار ۴۰ گروه ۱۰ نفره از دانش آموزان به اردوهای جهادی اعزام می شوند.
وی بیان کرد: ۷۹ نفر تحت عنوان حلقه های صالحین و ۴۱۸ نفر در قالب ۱۰ گروه مهمان به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.
زهرایی با بیان اینکه اولویت کار بسیج سازندگی با پروژه پیشرفت و آبادانی است، افزود: در این راستا، گروه های مهمان در دهستان های تحت پوشش این پروژه مستقر می شوند.

۱۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند
وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ هزار و ۳۵ نفر در قالب هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.
زهرایی ادامه داد: از این تعداد، ۵۸ گروه دانشجویی ۱۰ روزه در قالب ۷۵۰ نفر، ۱۹ گروه دانشجویی سه روزه و ۶۱ گروه محلات شامل ۹۵۸ نفر بوده اند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین طی سال جاری ۱۹۳ گروه در قالب طرح هجرت دانش آموزی، ۲۳ گروه محلات سه روزه، شش گروه طلاب و ۵۳۷ حلقه صالحین شامل ۲۲ هزار نفر به مناطق محروم اعزام شده اند.
وی اعزام ۱۸۶ تیم بهداشتی و درمانی بالغ بر ۷۴۴ نفر و اعزام ۲۱ گروه مهمان  را از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق محروم دانست.

پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی
زهرایی از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی طی سال جاری خبر داد و گفت: ۵۷۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی کوچک و زودبازده در روستاها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: طی سال جاری شش هزار نفر آموزش های اقتصاد مقاومتی را فرا گرفته و دو هزار نفر نیز آموزش های تخصصی اقتصاد مقاومتی را آموخته اند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۴۴۰ روستا با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار آبرسانی سیار می شوند.
وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاها از لیست وظایف بسیج سازندگی برداشته شده است، گفت: آبرسانی سیار روستایی نیازمند اعتبار بوده و برای سال ۹۶ نیز ردیف اعتباری برای این امر تعریف شده است.
زهرایی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری بیان کرد: دو هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار داده ایم.
وی ادامه داد: این تعداد شامل ۸۵۰ نفر در دوره انتقال، ۴۵۰ نفر تحکیم، ۷۰ نفر سواد آموزی و ۵۰ نفر انتقال اتباع خارجه بوده اند.

اجرای ۴۰ طرح محرومیت زدایی توسط آستان قدس رضوی در استان
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اجرای ۲۶ طرح محرومیت زدایی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: این طرح ها با تفاهم نامه ای به میزان دو میلیارد تومان انجام شده است.
وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه اجرای ۴۰ پروژه شامل قنات، استخر و کانال کشی به امضا رسیده که از سال ۹۶ اجرایی می شود.
زهرایی ادامه داد: ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه ها توسط آستان قدس رضوی و ۵۰ درصد نیز از بودجه استانی تأمین می شود.
وی از انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه قرب کوثر خبر داد و گفت: با همکاری این قرارگاه ۵۰ پروژه در مناطق محروم استان اجرایی شده است.
زهرایی اعتبار مورد نیاز این پروژه را دو میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان ۵۰ درصد سهم قرارگاه قرب کوثر بوده که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان  واریز شده است.

تشکیل ۱۵۰ هسته فلاحین بسیج سازندگی
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی بیان کرد: در قالب اجرای این پروژه پنج گروه فرهنگی، سلامت، زیرساخت، تعلیم و تربیت و توانمندی و اشتغال فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: در قالب گروه فرهنگی ۲۰ تسهیل گر به مناطق تحت پوشش پروژه رفته و تا پایان اجرا آنجا مستقر می شوند و مردم را به همکاری دعوت می کنند.
زهرایی با اشاره به وظایف کارگروه سلامت بیان کرد: این کارگروه طب سنتی را در روستا آموزش داده و عرق گیری و حکیم باشی را نیز ترویج می دهد.
وی با بیان اینکه کارگروه زیرساخت و عمران در سه فاز اجرایی تعریف شده است، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال از وظایف تعریف شده برای کارگروه توانمندی و اشتغال است.
رئیس بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری بیان کرد: اجرای طرح همگام با کشاورز در مناطق روستایی از دیگر اقدامات اجرا شده سال جاری است.
زهرایی از تشکیل ۱۵۰ هسته فلاحین در استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ پایگاه بسیج در اجرای طرح همگام با کشاورز همکاری می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار