امام جمعه کیش ناامیدی ، خستگی ، مایوس شدن مسئولان از انقلابی گری و نفوذ دشمنان را از آفت های انقلاب برشمرد و گفت : دشمنان نظام بدنبال از بین بردن نقش راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هستند .
کد خبر: ۳۸۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 05 March 2017
به گزارش تابناک کیش: حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور به برخی از مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در سال 95 اشاره کرد و افزود : یکی از این موارد انقلابی گری است که دشمنان به دنبال ناآمیدی و خستگی و مایوس شدن افراد هستند و از آفت هایی است که این مهم را تهدید می کند .
وی تصریح کرد : مهم است که مسئولان ،مردم انقلابی و هر فرد دیگر در حوزه وظیفه خود ، در گفتار ، رفتار ، شعار و عمل انقلابی عمل کند و انقلابی بماند.
خطیب جمعه کیش یکی دیگر از موارد مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب را نفوذ دانست و گفت : یکی دیگر از آفت های انقلاب نفوذ دشمنان در انقلاب است و زمانی نفوذ رخ می دهد که انقلابی ها دلسرد شوند و روحیه انقلابی در کشور رنگ ببازد.
وی اظهار کرد : دشمن برای ما خوابهایی دیده است و آمریکا با مذاکره با ما بدنبال این است که نقش راهبردی جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان کمرنگ کرده و از بین ببرند اما باید بدانیم که انقلابی گری و جلوگیری از نفوذ ، دشمن را مایوس خواهد کرد.
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه مذاکره کنندگان تا هفت برجام برای ما خواب دیده اند گفت : آنها در مرحله اول بدنبال گرفتن امتیازهای بزرگ از جمهوری اسلامی هستند که نخستین امتیاز بحث هسته ای است و در برجام های بعدی بدنبال این هستند که ما از مقاومت حمایت نکنیم و دست از اهداف انقلابی برداریم و تهدیدی برای رژیم غاصب اسرائیل نباشیم.
حجت الاسلام علیدادی جهاد و داشتن روحیه جهادی را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت : روحیه جهادی روحیه نجات ملتهاست ، عافیت طلبی و رفاه زدگی دو آفتی هستند که مقابل این روحیه قرار دارند .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه روحیه جهادی در طول تاریخ اسلام را به پیش برده است افزود : جنگ های تحمیلی یکی پس از دیگری بر پیامبر اکرم (ص)بوسیله روحیه جهادی صحابه آن حضرت و یارانش توانست به نفع اسلام رقم خورد.
وی خاطر نشان کرد : در جریان هشت سال دفاع مقدس که متجاوز از 80 کشور که به طورمستقیم و غیر مستقیم با جمهوری اسلامی مقابله کردند توانستیم با روحیه جهادی و جهادگری آن را به نفع خود پشت سرگذاریم .
امام جمعه کیش گفت : امروز آنچه که باعث نجات سوریه ، یمن و کشورهای اسلامی شده است همین روحیه جهادی است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت : شهادت آن حضرت از دو منظر قابل بررسی است ،یکی مصیبت های زیادی است که بر دختر گرامی پیامبر اکرم (ص) وارد شد و مداحان و روضه خوان های اهل بیت (س) به آن می پردازند و منظر دیگر اگر به دقت مورد توجه قرار نگیرد بحث نخست را هم تحت شعاع قرار می دهد .
امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه حرکت مجاهدانه حضرت زهرا (س) برای دفاع از اسلام ناب و ولایت بوده است افزود : متاسفانه برخی از روضه خوان ها ، مداحان و سخنرانان تنها به بخش نخست می پردازند و این حرکت یعنی تشیع سکولار و تشیعی که به دین توجه دارد و سیاست را از دین جدا کرده است .
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بخش سیاسی اسلام را در دستور کار قرار داده بود ، می توان روضه حضرت زهرا (س) را خواند اما با نگاه سکولار؟ ، مگر می توان در مجلس آن بانوی گرانقدر از شهدای مدافع حرم ، هشت سال دفاع مقدس و انقلاب سخن نگفت ؟ این یعنی همان تشیع سکولار که آمریکائیان و انگلیس به دنبال آن هستند.
وی تاکید کرد : ما باید این دو بخش را در کنار یکدیگر ببینیم ، هم مصائب سنگینی که بر خانه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) وارد شد و هم اینکه چرا این مسائل رخ داد و مصائب کربلا بر امام حسین (ع ) وارد شد .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه نباید از بخش مهم دوم غفلت کنیم افزود : غفلت از این بخش و حرکت در بخش نخست یعنی توجه به تشیع سکولار .
امام جمعه کیش با بیان اینکه به روزهای پایانی سال 95 نزدیک می شویم ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور بتوانند گزارشی از اقتصاد مقاومتی و عملکردشان به مردم ارائه دهند و تمامی قوا عملکرد خود در این زمینه را بازگو کنند.
وی تاکید کرد : این گزارش به ویژه در سه محور رکود ، مبارزه با گرانی و بیکاری به مردم ارائه شود تا بدانند مسئولان در این سه بحث چه اقدامات مهمی انجام داده اند این توقع عمومی مردم است که این گزارش ها را بشنوند که امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه ها مسئولان هریک در محدوده وظیفه خود به مردم گزارش دهند.
امام جمعه کیش در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت : روز بزرگداشت سید جمال الدین اسد ابادی مجاهد مبارزی که همت خود را برای بیداری جهان اسلام و مسلمانان بکار گرفت .
وی تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را برای کمک به محرومان و مستضعفان یکی دیگر از مناسبت های پیش رو عنوان کرد و این نهاد نه تنها در کشور بلکه با شعبه هایی که در برخی کشورهای اسلامی ایجاد کرده امر مهم کمک به محرومان را بر عهده دارد .
خطیب جمعه کیش به فرا رسیدن ایام نوروز و اهمیت توجه به نیازمندان اشاره کرد و گفت : یکی از اقدامات این مجموعه بحث کمک رسانی به نیازمندان و انجام کار خداپسندانه در ایام نوروز همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری است.
حجت الاسلام علیدادی یکی دیگر از مناسبت های این ماه را روز درختکاری عنوان کرد و گفت : یکی ازعبادات بزرگ انسان کاشتن درخت است و هر انسانی که بتواند یک نهال غرس کند و در دوران زندگی به شکوفایی آن کمک کند کاری ارزشمند انجام داده است .
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کیش جاه طلبی ، علاقه به مال و ثروت اندوزی را دو آسیب و افت بزرگ خطرناک برای انسان دانست و گفت :نقطه مقابل این دو انفاق و صدقه است .
خطیب جمعه کیش نماز را محور ارتباط شخص با خدا دانست و گفت :کسانی که به جهان غیب ارتباط دارند در گام نخست با خدا ارتباط دارند ، و این افراد از آنچه خدا به آنها موهبت کرده است در راه خدا انفاق می کنند.
حجت الاسلام علیدادی انفاق و صدقه دادن را ارتباط انسان با خلق خدا ، مردم و مخلوقات عنوان کرد و گفت : نظام هستی بر پایه آن بنا شده است جهان به سمت انفاق حرکت می کند و جلوه سخاوت به انفاق است .
وی با بیان اینکه اسلام سه موضوع مهم ارتباط انسان با خدا ،رابطه انسان با خلق خدا و رابطه انسان با خود است افزود: تمام برنامه های دین اسلام در همین سه برنامه خلاصه شده است .
نماز جمعه این هفته با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار شد .
در پایان نماز فرم های عضویت در پلیس افتخاری کیش و همچنین نظرسنجی در مورد عملکرد ستاد نماز جمعه توسط واحد ارزشیابی نهاد امامت جمعه در میان نمازگزاران توزیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار