مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران از حضور ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار دارای مدرک دکترا در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک : امید شنعه اظهار کرد: امسال در فضای کسب‌وکار کشور رونقی را شاهد نبودیم و اکنون که در پایان سال قرار داریم برایند اشتغال در شهرستان و استان تهران مثبت نیست. 
 
به گزارش ایسنا، وی گفت: علی‌رغم آنکه دولت زحمات زیادی برای رونق بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید صورت داده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم. 
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران ادامه داد: در شهرستان تهران و سطح استان افراد بیکار عمدتا تحصیلکرده‌اند به نحوی که طبق آمارها تنها ۳۰۰۰ نفر از افراد با مدرک دکترا در رشته‌های علوم انسانی بیکارند و برای متخصصان علوم انسانی شغلی تعریف نشده است. 
 
به اعتقاد وی، دلیل آمار بیکاری در میان دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان تمایل به کارهای اداری و دولتی و پشت میزنشینی است و اصطلاحا جوانان به دنبال شغل کارمندی و آب‌باریکه هستند در حالی که این امر جلوی رشد کارآفرینی و خلاقیت را می‌گیرد. 
 
شنعه در ادامه از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پنج نقطه تهران خبر داد. 
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران افزود: با مجوز اتاق اصناف ایران و هماهنگی‌های صورت گرفته نمایشگاه‌های بهاره امسال در پنج نقطه شهر تهران شامل بوستان ولایت، پارک ارم حکیمیه تهرانپارس، مصلای حضرت امام خمینی (ره) و ترمینال خاوران برگزار می‌شود. 
 
وی بیان کرد: مسوولیت برگزاری نمایشگاه بهاره در ترمینال خاوران برعهده بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران است که از ۱۱ تا ۲۰ اسفندماه همزمان با سایر نمایشگاه‌ها افتتاح می‌شود و مردم با مراجعه به نمایشگاه می‌توانند مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند. 
 
به گفته شنعه، حداقل تخفیف در نظر گرفته شده در این نمایشگاه ۲۵ درصد است و شامل کلیه اقلام خوراکی و پروتئینی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، پوشاک مردانه و زنانه و کیف و کفش است. 
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران گفت: ۸۵ درصد کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ایرانی است و از کالاهایی که مشابه تولید داخل هستند جلوگیری به عمل می‌آید. 


منبع : صراط
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار