وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در کیش:
وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی در پیامی به پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت گفت: هنرمندان همچون نگینی برتارک هنر این مرز وبوم می درخشند واصالت فرهنگی را معنا می بخشند،آنان سرمایه های تکرارناپذیر فرهنگی هستند.
کد خبر: ۳۸۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 24 February 2017

به گزارش تابناک کیش:درپیام سیدرضا صالحی امیری که توسط 'امین عارف نیا' مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد در پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت قرائت شد، آمده است: هنر روح حیاتبخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود به جسم این زندگانی جانی دوباره می بخشد.
این پیام می افزاید: هنرمند آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است ،هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی وجود آنان تحمل سختی ها و کج مداری های روزگار دشوار و ناممکن بود.
در بخش دیگر این پیام آمده است که هنرمندان پیشکسوت همچون نگینی بر تارک هنر این مرز و بوم می درخشند و همچون اختری ،آسمان پرستاره هنر سرزمین ایران را نورانی تر می کنند.
این پیام می افزاید: آنان بر غنای فرهنگی ما می افزایند و اصالت فرهنگی را معنا می بخشند ،هنرمندان پیشکسوت ،سرمایه های تکرارناپذیر فرهنگی هستند و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار،نیازمند بهره گیری در خور از این سرمایه عظیم هستیم، چرا که بر این اعتقادیم که مسیر توسعه و تعالی کشور از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است .
در بخش دیگری از پیام امیری صالحی آمده است: جوانی و شادابی و تحرک و پویایی در کنار پیری و افتادگی معنا می یابد و هیچ جوان هنرمندی وخلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش سیراب شوند .
تکریم هنرمندان پیشکسوت هم وظیفه ای سازمانی و هم عملی اخلاقی است و در زمانه های که نیاز به اخلاق و اخلاق گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود ،اهمیت این مهم دو چندان است.
در بخش دیگر این پیام آمده است : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند تا نسبت به تکریم و ارتقای منزلت هنرمندان پیشکسوت تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را اعتبار و آبروی خود می داند.
براین باوریم که تکریم هنرمندان عبادت و شکرگزاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره ای تردید نداریم و از هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فروگذار نخواهیم کرد.
در پایان این پیام از دست اندرکاران و بانیان این گردهمایی ارزشمند تشکر و طول عمر با عزت هنرمندان این سرزمین الهی و توفیق خدمت بیشتر مسئولان به این هنرمندان پیشکسوت را مسئلت دارم .
پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت امروز پنجشنبه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ،علی مراد خانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا معصومی راد مدیرکل فرهنگی و ورزشی سازمان برنامه و بودجه، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از اعضای هیات مدیره، و بیش از 120 هنرمند پیشکسوت و خانواده های آنها در هتل مارینای جزیره کیش برگزار شد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار