‌استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرک صنعتی ایران و چین به طور یقین احداث خواهد شد، گفت: پروژه احداث شهرک صنعتی ایران و چین، یک طرح ملی است و در سطح ملی نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است و نمی‌توان با مخالفت‌های محیط زیست در استان مانع احداث آن شد.
کد خبر: ۳۶۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 22 January 2017

به گزارش تابناک : جاسم جادری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مخالفت‌های محیط زیست استان در خصوص احداث شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک گفت: اینکه گفته می‌شود این پروژه مجوز زیست محیطی ندارد صحیح نیست، این پروژه به دلیل ملی بودن هیئت دولت مصوب شده و با توجه به اینکه رئیس سازمان حفظت از محیط زیست یکی از اعضاء هیئت دولت است، چنانچه مشکلی در این مورد باشد از طریق وی پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح اقتصادی، پروژه ملی است و در سطح ملی نیز پیگیری می‌شود و نمی‌توان در انتظار مطالعات طولانی مدت محیط زیست استان ماند، اگر در هیئت دولت تصویب شده پس تمامی مسائل آن مورد بررسی قرار گرفته است.

جادری با بیان اینکه توصیح استان نیز بر رعایت مسائل زیست محیطی است، افزود: مطمئنا در طرحی بزرگ و مشترکی مانند این تمامی مسائل مورد بررسی قرار گرفته و محیط زیست نیز باید بررسی‌های زیست محیطی خود را برای احداث طرح همزمان آغاز کند تا تمامی مسائل زیست محیطی در این طرح رعایت شود.

‌وی با بیان اینکه عملیات احداث شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک نیز به زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: این شهرک در نوع خود بی‌نظیر است و در سطح دو هزار هکتار و با سرمایه‌گذاری‌۱۰۰ میلیارد تومانی اجرایی می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: کار واگذاری زمین این شهرک با پیگیری‌های صورت گرفته انجام شد و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید کمک لازم را در این راستا داشته باشند.

پیش از این مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست هرمزگان بابیان اینکه حفاظت از محیط‌زیست کشور، با کلنگ‌زنی شهرک صنعتی ایران -چین در جاسک مخالف است، گفت: هنوز مجوزهای ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه بزرگ ملی در شهرستان جاسک صادر نشده اما قرار است بهمن‌ماه امسال در کمتر از دو هفته دیگر عملیات احداث این پروژه بدون دریافت مجوزهای ارزیابی زیست‌محیطی کلنگ زنی شود.

مجید وفادار بابیان اینکه، پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران – چین به سال 93 بازمی‌گردد، افزود: اداره کل حفاظت از محیط‌زیست هرمزگان مخالفت خود به آغاز این پروژه ملی را به استاندار هرمزگان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرده است.

وی بابیان اینکه این طرح در آینده با مشکلات زیست‌محیطی روبرو است و آسیب‌هایی را متوجه منطقه خواهد کرد، تصریح کرد: طرح واگذاری زمین هنوز در واگذاری اراضی جهاد کشاورزی معطل است و تا زمانی که مجوزهای ارزیابی زیست‌محیطی صادر نشود، امکان واگذاری زمین نخواهد بود.




منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار