معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همکاری‌های ایران و اتریش در زمینه تحصیلات تکمیلی و تبادل استاد و دانشجو توسعه می یابد.
کد خبر: ۳۶۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک : مجتبی شریعتی نیاسر در کنفرانس توسعه همکاری های علمی ایران و اتریش که در سالن همایش های دانشگاه خوارزمی برگزار شد افزود: 155 دانشگاه دولتی در کشور وجود دارد و همکاری های علمی میان ایران و اتریش در زمینه تحصیلات تکمیلی، تبادل استاد و دانشجو و برقراری دوره های مشترک توسعه می یابد.

وی گفت: تقریبا 2 هزار و 800 دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد و بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاههای مختلف کشور در حال تحصیل هستند.

شریعتی نیاسر افزود: 58 درصد از دانشجویان در دانشگاههای دولتی و سایر دانشجویان در دانشگاه های خصوصی مشغول تحصیل هستند. 

وی گفت: 80 هزار عضو هئیت علمی در دانشگاه های کشور وجود دارد که 58 درصد در دانشگاه های دولتی و بقیه در دانشگاه های خصوصی تدریس می کنند، البته 25 درصد از اعضای هئیت علمی دانشگاهها را اساتید خانم و 75 درصد را اساتید مرد تشکیل می دهند. 

شریعتی نیاسر افزود: 46/8درصد از دانشجویان در رشته های علوم انسانی، 5/86 درصد از دانشجویان در رشته‌های علوم پایه، 5/69 درصد در رشته های پزشکی، 30/19 درصد در رشته های مهندسی، 4/35 درصد در رشته های کشاورزی و دامپزشکی و 7/83 درصد درر شته های هنری مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه به میزان تحقیقات پژوهشگران ایرانی اشاره کرد و گفت: میزان تحقیقات ایران در سطح منطقه و جهان بالا است و سهم ایران در نشر مقالات علمی در سال 2007 تنها هزار و 700 مقاله بود و در سال 2015 به 35 هزار مقاله رسید.

شریعتی نیاسر افزود: در حال حاضر دانشگاه های ما در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و در پنج سال آینده بر اساس برنامه توسعه ششم و با حمایت مسولان باید به 200 دانشگاه برتر دنیا برسیم.

وی گفت: در حال حاضر 4/5 درصد از دانشجویان خارجی در دانشگاه های داخل مشغول تحصیل هستند که باید تعداد دانشجویان خارجی 8 برابر شود.

شریعتی نیاسر در پایان تاکید کرد: تبادل اساتید جزء برنامه های بعدی وزارت علوم محسوب می شود و باید به فکر نوآوری در آموزش باشیم. 



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، اتریش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار