رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به تهدیدهایی که خاک این کشور را فرا گرفته است، از اتحاد پاریس با کشورهای آفریقایی سخن گفت که دغدغه ای مشترک به نام تروریسم دارند.
کد خبر: ۳۶۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک : «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، در آستانه نشستی که با حضور رهبران آفریقا در کشور مالی برگزار می شود، آنهایی را که در خاورمیانه و آفریقا با تروریسم مبارزه می کنند، متحدین فرانسه خطاب کرد.

وی همچنین در بازدید از نیروهای فرانسوی که در «گائو» واقع در شمال مالی مستقر هستند، گفت: ما با جنگ و خطراتی مشابه روبرو هستیم. آنهایی که به سرزمین ما حمله می کنند و در خاکمان مرتکب اعمال تروریستی می شوند، متحد همان هایی هستند که در شام، عراق، سوریه و حتی اینجا در آفریقا فعالیت می کنند.

گفتنی است که پیشتر نیز «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه، کشورهای آفریقایی را به مبارزه با تهدید های امنیتی فراخوانده بود.

دستکم وزرای امور خارجه ۳۰ کشور آفریقایی دیروز جمعه در «باماکو» پایتخت مالی با یکدیگر ملاقات کردند حال آنکه نشست سران این کشورها امروز شنبه برگزار می شود.   

بسیاری از کشورهای آفریقایی حاضر در نشست، از کلونی های سابق فرانسه محسوب می شوند که در سال های اخیر به فکر احیاء قدرت نظامی خود در منطقه افتاده است.

منابع دیپلماتیک فرانسه مدعی هستند که این کشور از سال میلادی ۲۰۱۳، هر سال بیش از ۲۰ هزار نیروی آفریقایی را تحت آموزش نظامی قرار داده است که انتظار می رود این رقم تا ۲۰۲۰، سالانه افزایشی ۵ هزار نفری را به خود ببیند.
 


منبع : تراز
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، فرانسه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار