وزیر دفاع و مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره اظهارات دونالد ترامپ، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری که دریافت گزارش از دستگاههای اطلاعاتی درباره حملات سایبری روسیه در زمان این انتخابات را انکار کرده است، ابراز شگفتی کرد.
کد خبر: ۳۶۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 15 January 2017
به گزارش تابناک : لئون پانتا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد: «تجربه نشان می دهد دستگاه اطلاعاتی قاعدتا می بایست هم رئیس جمهور اوباما و معاونش جو بایدن و هم رئیس جمهور منتخب را از وجود چنین اطلاعاتی آگاه ساخته باشند و اگر این کار را نمی کردند جای تردید بود. لذا من کمی شگفت زده شدم که چرا آنان (تیم ترامپ) اطلاع یافتن از وجود چنین سندی را انکار می کنند زیرا این کار بخشی از روند توجیهی نه فقط برای هر دو رئیس جمهور (متصدی و منتخب)، بلکه همچنین برای رهبران کنگره بوده است.»
مدیر پیشین سیا  اطلاعات تایید نشده این سند را بسیار حساس خواند و افزود: «دستگاه اطلاعاتی به علت حساسیت بسیار بالای این اطلاعات آن را در گزارش خود گنجاند. دستگاههای اطلاعاتی احساس می کردند اگر این بخش را در گزارش نگنجاندند مقصر شناخته می شوند. در نشست های توجیهی همیشه با چنین مواردی روبرو می شویم که اطلاعاتی تایید نشده اما بسیار حساس در جریان است و افراد مهم باید حتما در جریان آن اطلاعات قرار بگیرند.» 
پانتا در پاسخ به اینکه برخی گفته اند این اطلاعات را یک مامور پیشین ام آی 6 انگلیس به سفارش مخالفان جمهوریخواه ترامپ تهیه کرده است گفت:« صرفا به این دلیل که این اطلاعات را یک مامور پیشین ام آی 6 ، دستگاه اطلاعاتی انگلیس، تهیه کرده است نمی توان گفت چنین اطلاعاتی حقیقت دارد و لذا باید از منابع متعدد صحت و سقم آن را بررسی کرد.» 


منبع :‌صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار