نقشه آلودگی هوای تمامی نقاط جهان را می توانید به طور زنده رصد کنید.
کد خبر: ۳۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 12 January 2017
به گزارش تابناک : وب سایت AirVisual  که توسط دانشمندان فرانسوی مستقر در پکن طراحی و راه اندازی شده، نقشه آلودگی هوای نقاط گوناگون  کره زمین را نشان می دهد. دانشمندان امیدوارند با این کار، مردم را به همکاری برای کم کردن آلودگی هوا تشویق کنند.

تصاویر وب سایت تکان دهنده هستند و نقشه، غلظت ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرون را نشان می دهد. ذراتی که می توانند به عمق ریه ها نفوذ کنند.

نقشه AirVisual که به صورت سه بعدی طراحی شده است به بازدیدکنندگان اجازه می دهد با چرخش جهان و زوم جزئیات، آلودگی هوا در سرتاسر دنیا را نظاره گر باشند. این وب سایت اطلاعات خود را از منابع گوناگون پایش و داده های ماهواره ای سراسر جهان کسب کرده و به اشتراک می گذارد.

آلودگی در شهرهای گوناگون

رایگان شدن اتوبوس برای رفع آلودگی در چین کافی نبوده است. آلودگی شهر ورشو در چین، مسئولین را واداشت از دو میلیون جمعیت شهر بخواهند در خانه های خود بمانند. با توجه به نقشه AirVisual، ورشو یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است.

کلکته در هند با شاخص ۲۲۴، داکا در بنگلادش با ۲۲۰ و پکن در چین با ۱۹۷ از آلوده ترین شهرهای جهان هستند.

پس از آن که موج آلودگی هوا در دسامبر، جنوب و شرق انگلستان، ولز، پاریس و همچنین مادرید را در بر گرفت، پاریس که بیش از ۱۰ روز آلودگی شدید داشت، حمل و نقل عمومی را رایگان کرد.  

مادرید در مواجهه با آلودگی هوا، طرح ترافیک زوج و فرد را اجرا کرد تا رفت و آمد اتومبیل ها را محدود سازد، و لندن به مردم هشدار داد در هوای آلوده ورزش نکنند.

اطلاعات WHO نشان می دهد ۹۲ درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می کنند و سالانه ۷ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا می میرند. این دانشمندان امیدوارند با بالا بردن آگاهی از آلودگی هوا، مردم را به کمک کردن برای کاهش آلودگی ها تشویق کنند.

از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در سراسر جهان هوای آلوده تنفس می کنند. حالا شما می توانید حضور این قاتل خاموش و نامرئی را در سراسر جهان تماشا کنید و به میزان بالای آلودگی کره زمین پی ببرید.



منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار