محسن صفایی فراهانی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در رابطه با شخصیت و منش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی به آنچه که هدف گذاری کرده بود رسید و رفت. حاکمیت عقلانیت و بلوغ سیاسی مردم خواسته ایشان بود.
کد خبر: ۳۵۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 09 January 2017

به گزارش تابناک : نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از محورهای اساسی و اصلی شکل گیری جمهوری اسلامی بودند. ایشان از ابتدا حضور داشتند و تا آخر هم در پای انقلاب اسلامی ایستاد. مسئولیت های مختلف و سنگینی را به عهده گرفت. چه دوران جنگ، مجلس، ریاست جمهوری و تشخیص مصلحت.

البته بدیهی است که فردی وقتی ۳۷ سال مسئولیت داشته است، نکات مثبت و منفی را با هم دارد. اما دیکته نوشتن صحیح و غلط دارد و در نهایت نمره دیکته را به قسمت صحیح دیکته می دهند. آقای هاشمی نکات مثبتی داشتند، تمام تلاش خود را برای حفظ جمهوریت نظام بکار گرفت. و به این جمهوریت با مشارکت مردم اعتقاد راسخ داشت. و این باور را در عمل هم با حضور مستمر در صحنه های مختلف سیاسی کشور نشان می داد.

آقای هاشمی رفسنجانی از اینکه خود را در معرض انتخاب مردم بگذارند، واهمه نداشتند. شرکت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم یکی از نشانه های همین مساله بود. به جمهوریت بها می داد و هیچگاه علی رغم فشارها و هجمه هایی که به ایشان وارد شد قهر پیشه نکرد.

و همین ایستادگی از پارامترهای مثبت هاشمی رفسنجانی بود که در حضور و حرکات مردمی، تاثیر قوی و پابرجایی گذاشت، مهمترین یادگاری که آیت الله برجای گذاشت ممارست بر ماندن در صحنه بود که هدف گذاری کرده بود و این ماندن و میدان را خالی نکردن را در بین مردم هم منتقل و ترویج نمود و از این جهت فقدان ایشان یک ضایعه است.

یکی از دلایل منش آرامی که ایشان در مقابل هجمه ها در پیش گرفته بود، همین بود که؛ علی رغم تمام فشارهای که برای ترک صحنه هاشمی به او وارد شد، او به تنها یک چیز فکر می کرد؛ "اگر قرار است در صحنه نباشم باید با رای مردم نباشم ” و بغیر از آن زیر بار هیچ حرفی نرفت. و در معنا هم به این موضوع اعتقاد داشت. مردم هم به این مساله واقف شده بودند که حق انتخاب دارند و با خودشان است که چه کسی باشد و چه اشخاصی خیر.

بدیهی است هر نیرویی که با این خصوصیات از بین مردم برود خلاء و کمبودش احساس خواهد شد و باعث تاثر است. اما از آنجا که مردم ما نشان داده اند به بلوغ و رشد سیاسی لازم رسیده اند و درک آن ها از مسائلی که در فضای سیاسی حاکم بر کشور اتفاق می افتد، بسیار بالا رفته است دیگر آسیب پذیر نخواند بود. و هاشمی زمانی از بین رفت که مردم ما به یک عقلانیت سیاسی دست پیدا کرده اند. و در واقع می توان گفت؛ «ایشان، به هدفی که داشت، رسید و رفت».




منبع : عصرایران 

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار