مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از انجام مذاکرات و اقدامات لازم جهت ورود کشتی کروز به ناوگان سفرهای دریایی کیش در راستای توسعه این بخش خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 22 December 2016
به گزارش تابناک کیش،  مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، ایران را دارای پتانسیل بالا در جهت رشد سفرهای دریایی خواند و اظهار کرد: ایران در تقسیم بندی جغرافیایی جهان جزء کشورهای آبی به شمار می رود زیرا ما در شمال و جنوب کشور مرز آبی داریم و در واقع به نوعی درون پرانتز آبی قرار گرفته ایم.

موسوی ادامه داد: ما مخصوصا در مرز جنوبی از خرمشهر تا چابهار پهنه آبی داریم که استعداد بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری دریایی ایجاد می کند.

وی افزود: علی رغم اینکه ما شاهد هستیم عموم شهرهای کنار آب در دنیا، آبادتر از داخل سرزمین هستند اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست و عموما شهرهای ساحلی ما از آبادانی قابل انتظار دور هستند.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توسعه نگاه دریا محور اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور در راستای توسعه دریایی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر نگاه دریا محور، سازمان بنادر، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و مناطق آزاد مکلف شدند که این سیاست را اجرایی کنند و موضوع بسط و گسترش گردشگری دریایی را در دستور کار قرار دهند.

موسوی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش نیز با توجه به اهداف و ماموریت هایی که در راستای توسعه دریا محوری تدوین شده و با توجه به اینکه مرکزیت این فعالیت گردشگری است، اقداماتی را پیش رو دارد.

وی فضای رشد و توسعه گردشگری دریایی را مناسب خواند و تصریح کرد: خوشبختانه در دوران مسئولیت دکتر مونسان اقدامات و مذاکرات خوبی در این خصوص  انجام شده است لذا ما به دنبال این هستیم که گردشگری دریایی را راه اندازی کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از انجام مذاکراتی برای جذب کشتی کروز خبر داد و گفت: مذاکراتی برای خرید کشتی کروز و ایجاد پکیج های تفریحی با همکاری معاونت گردشگری سازمان انجام شده است لذا امیدواریم که با شروع اینگونه اقدامات بتوانیم جزایر ایران را به مقاصدی برای بازدید گردشگران تبدیل کنیم.

موسوی کیش را دارای استانداردهای لازم جهت جذب سرمایه گذاران بخش گردشگری خواند و اظهار کرد: شرکت های متقاضی دعوت شده اند تا از قابلیت ها و پتانسیل های جزیره و امکانات رفاهی آن  جهت سرمایه گذاری مطلع شوند زیرا جزیره کیش مدرنترین منطقه آزاد کیش و حتی نقطه شهری ایران است که همه استانداردهای لازم برای یک زندگی مدرن را داراست.

وی افزود: قطعا امکانات کیش یک مزیت بسیار خوب است و جزیره کیش قابلیت های خوبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی را دارد بر همین اساس نیز امیدواریم تا پایان سال بتوانیم نخستین کشتی کروز را با مشارکت بخش خصوصی وارد آبراه کنیم و سفرهای دریایی را شاهد باشیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی برای راه اندازی خط کشتیرانی گردشگری دریایی خبر داد و گفت: اگر این مسیر راه اندازی شود، بسته های سفر دریایی تنظیم خواهیم کرد که قشم و چابهار نیز از  مقاصد این سفرها است در واقع گردشگری دریایی بین جزایر و بنادر خلیج فارس راه اندازی می شود.

موسوی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری کشتی کروز را به کیش بیاوریم البته این مساله بسته به میزان همت و اراده بخش خصوصی نیز هست.

وی با اشاره به  ابراز تمایل بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه گردشگری دریایی بیان کرد: در این راستا بخش خصوصی خارجی نیز ابراز تمایلاتی داشته و ما در حال انجام مذاکرات  هستیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از اجرای طرح های حمایتی در راستای توسعه گردشگری دریایی خبر داد و افزود: قطعا ما حمایت های لازم اداری و تسهیلاتی را به سرمایه گذاران ارائه خواهیم کرد ضمن اینکه تخفیف های قابل توجهی نیز در حوزه هایی نظیر حق ورود به بندر، پهلوگیری و عوارض مرتبط با مسافر لحاظ می کنیم تا جذابیت لازم برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران ایجاد شود.

موسوی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ سفر دریایی را در بین مردم توسعه دهیم البته لازمه این امر افزایش ایمنی سفر دریایی و امکانات لازم است لذا ورود کشتی هایی با قابلیت بهتر و خدمات مدرنتر در این عرصه یک ضرورت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار