معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : از سال 86 تاکنون ( 10 سال گذشته ) که طرح نوروزی سفرهای دریایی در این استان اجرا می شود ، در این مدت هیچ گونه تلفات انسانی در مسیرها ، شناورها و زمان دریانوردی مجاز ثبت نشده است.
کد خبر: ۳۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 13 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی نوفرستی یکشنبه در سومین نشست هماهنگی طرح ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز 96 افزود : طرح نوروزی سفرهای دریایی هر سال از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه به مدت 20 روز برگزار می شود.
 
وی بیان داشت : سال گذشته نیز حدود سه هزار نفر شامل خدمه شناورها ، بازرسان ، برج کنترل ، مسئولان بنادر ، کارکنان پشتیبانی و عملیاتی و همچنین شرکت های همکار در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز مشارکت داشتند که در مجموع 259 هزار نفر ساعت خدمات به مسافران دریایی ارائه شد.
 
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: گزارش های تحلیل آماری نشانگر این است که در تعطیلات نوروزی گذشته ، جا به جایی پنج میلیون و 500 میلیون نفر سفر با رشد 8.3 درصدی به ثبت رسید.
 
نوفرستی گفت : همچنین جا به جایی افزون بر 531 هزار خودرو با افزایش 8.3 درصدی و ترابری یک میلیون و 200 هزار نفری در گشت های تفریحی دریایی با افزایش 18.3 درصدی نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته اجرای این طرح در سال گذشته بود.
 
وی از سهم تفکیکی بنادر مسافری استان هرمزگان گفت: بنادر پهل و لافت جزیره قشم با 49 درصد ، شهید حقانی بندرعباس 11 درصد و شهید ذاکری قشم 10 درصد از مجموع جا به جایی مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داده اند.
 
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: سهم اسکله های گردشگری 18 درصد ، کیش 5 درصد ، چارک چهار درصد ، هرمز 2 درصد و آفتاب یک درصد بوده است.
 
این مقام مسئول ، همچنین به برنامه های طرح نوروزی 96 در بخش های شناورها ، پایانه های مسافری ، ایمنی مسیر تردد ، شرایط اضطرار و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت : تاکنون سه نشست برای ساماندهی هر چه بهتر سفرهای دریایی نوروز سال آینده برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار