رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اجرای ۳۰ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی در این استان به آستان قدس اعلام شده است
کد خبر: ۳۲۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 02 November 2016


 سرهنگ محمد زهرایی عصر دوشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی طرح هجرت ۳ با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی گفت: امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی هستیم.

وی افزود: یکی از راه ها برای برون رفت از جنگ اقتصادی وجود افرادی پیش رو در زمینه اقتصاد و اشتغال است.

سرهنگ زهرایی اظهار کرد: متاسفانه هر چه می گذرد بیشتر شاهد اختلاس و فساد مالی هستیم که این امر چهره نظام را خدشه دار می‌کند و باید با آن مقابله جدی صورت گیرد.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۷ سال از عمر انقلاب گذشته اما هنوز نتوانسته ایم الگوی اقتصادی تعریف کنیم.

وی افزود: نظام اسلامی را مستقر کرده ایم اما حکومت اسلامی را به طور کامل محقق نکرده ایم.

مدیریت جهادی را جدی بگیریم

سرهنگ زهرایی گفت: همه ما در هر جایگاهی باید تکلیف مدار حرکت کنیم و مدیریت جهادی را بیش از پیش جدی گرفته و عملی کنیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث اقتصاد یکی از مباحث مهم کشور است که حتی به این موضوع در آیات و روایات قرآنی تاکید فراوان شده است.

 وی افزود: فرهنگ سنگ زیربنای مباحث اقتصادی است لذا در این راستا باید ابتدا فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

سرهنگ زهرایی بیان کرد: هم افزایی یکی از عوامل موفقیت در این راه است که متاسفانه نه تنها این ویژگی را نداریم بلکه گاهی خنثی کننده یکدیگر هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه تناقضات آشکاری در قوانین وجود دارد، گفت: در بسیج سازندگی کارگاه ها قانون مدونی ندارند و نیز دیدن نسخه واحد برای کل کشور اقدامی نامناسب است چرا که در برخی استانها زیرساخت‌های لازم فراهم و در استان خراسان جنوبی با توجه به محرومیت فاقد زیرساخت‌های لازم هستیم.

رئیس بسیج سازندگی استان بیان کرد: در برخی از کشورهای توسعه یافته مسیر رشد از روستاها آغاز شده و هم اکنون نیز تولید خود را در روستا ها رقم می زنند؛ باید کارگاه‌های کوچک را حمایت و رونق بخشید.

سرهنگ زهرایی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی یک حرکت پیشرونده در شرایط سخت اقتصادی است.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: در بحث گروه های جهادی نزدیک به هزار نفر از دانشجویان برتر کشور وارد استان شدند.

سرهنگ زهرایی ادامه داد: باید از این گروه‌های جهادی حتی به عنوان توریست و گردشگر استفاده کنیم چرا که در این زمینه نیز قطعا تاثیرگذار خواهند بود.

وی ادامه داد: در کنار گروه‌های جهادی مهمان باید گروه های جهادی خود را هم توانمند کنیم به طوری که حداقل دو گروه جهادی کیفی از هر دانشگاه وجود داشته باشد.

امضای تفاهمنامه با آستان قدس رضوی

سرهنگ زهرایی بیان کرد: در بخش اردوهای جهادی باید عرصه را از قبل مشخص و فعالیت گروه جهادی را اعلام کنیم، بدین منظور باید بانک اطلاعاتی از عرصه و گروه جهادی داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به امضای تفاهمنامه با آستان قدس رضوی گفت: طبق این تفاهمنامه پروژه های جهادی که نیمه تمام در روستاها رها شده و دارای توجیه باشد به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: طبق این تفاهمنامه همچنین پروژه های عام المنفعه و محرومیت زدایی که دارای ضرورت انتخاب باشند و مردم نیز در مشارکت آن اعلام همکاری کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را عهده دار خواهند شد.

سرهنگ زهرایی ادامه داد: تعاونی های زمین خورده ای که در حالت فعالیت هستند و یا نیازمند سرمایه در حال گردش دارند را نیز اعتبار به آن اختصاص داده تا بتوانند کار خود را از سر گیرند.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۳۰ پروژه از استان خراسان جنوبی با هدف محرومیت زدایی و عمران این استان به آستان قدس رضوی اعلام شده است که از این تعداد سه پروژه از شهرستان بشرویه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات ارزنده بسیج سازندگی گفت: خوشبختانه این نهاد توانسته رضایت عموم را کسب کند.

حسین مرادی بیان کرد: خوشبختانه مجموعه اقدامات بسیج سازندگی در سطح شهرستان مثبت ارزیابی شده و توانسته رضایت عمومی را به دنبال داشته باشد.

وی ضمن تشکر از اقدامات ارزنده این نهاد گفت: در حال حاضر احداث راه روستایی پلنگ آباد که مسیری صعب العبور دارد، کانال کشی های آبرسانی و بخش بهداشت و درمان بشرویه از جمله مواردی است که نیاز به کمک بسیج سازندگی دارد.

مرادی ادامه داد: همچنین برای مزار شهدای گمنام شهرستان از اعتبارات تملک دارایی  مبالغی در نظر گرفته شده است اما همچنان نیازمند کمک بسیج سازندگی در این راستا خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار