برخی مسئولان دستگاه های اجرایی همکاری چندانی از نظر تامین تجهیزات و امکانات یا تخصیص کمک های مالی با اردوهای جهادی دانشگاهی نمی کنند.
کد خبر: ۳۰۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ 24 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد ملکی روز شنبه گفت:همکاری نکردن این دستگاه های اجرایی روند فعالیت اردوهای جهادی دانشجویی در مناطق محروم را با چالش و مشکل همراه کرده است.
 
وی احتمال داد: ناآشنایی با فعالیت ها و اهداف اردوهای جهادی طرح و نداشتن اعتماد به اجرای طرح ها و برنامه های اردوهاس جهادی از جمله علت های همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی با ان باشد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی ایلام افزود: از ابتدای تیر تا پایان شهریورماه سال جاری یک هزار و 700 نفر دانشجو از 18 دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان در اردوهای جهادی 10 روزه شرکت داشتند که عمده فعالیت های این دانشجویان در طرح های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزش و اقتصاد مقاومتی بوده است.
 
ملکی یادآور شد: در این مدت 320 نفر دانشجو با مشارکت چهار دانشگاه و مرکز آموزش عالی با حضور در اردوهای یک روزه در بخش های درمانی شامل ویزیت بیماران توسط پزشک عمومی و متخصص، دندان پزشکی، کلاس های آموزشی بهداشت دهان و درمان، توزیع اقلام بهداشتی و دارویی، ارجاع بیمار به بیمارستان در صورت نیاز به درمان تکمیلی فعالیت می کنند.
 
وی گفت: همچنین 240 نفر دانشجو از سه دانشگاه و موسسه آموزش عالی در بخش های کشاورزی و علوم ترویجی مرتبط با کشاورزی، پروژه های عمرانی چون احداث یا تعمیرمساجد و حسینه ها، تعمیر مدارس، زائرسرا و خانه های مستمندان و محرومین شرکت داشتند.
 
وی در خصوص برنامه های فرهنگی اردوهای طرح هجرت دانشجویی در مناطق محروم افزود: این برنامه ها برای گروه های سنی مختلف و در روستاها برگزار شد که برگزاری کلاس های آموزشی ترویج زندگی به سبک ایرانی اسلامی، آموزش احکام، تجوید قرآن کریم، کارگاه های آموزشی اشتغال زایی و کارآفرینی مانند قالی بافی، گونی بافی، خیاطی،... از جمله این اقدام های فرهنگی و آموزشی بوده است.
 
وی در مورد حضور دانشجویان در بخش کشاورزی نیز اظهار کرد: برنامه های این حوزه شامل فعالیت هایی چون کمک به هرس باغ های میوه، آموزش های علمی کشاورزی به روستاییان، فعالیت های ترویجی و کمک به جمع آوری و برداشت درست محصولات کشاورزی است.
 
ملکی در باره اعتبارهای تخصیصی به اجرای طرح های اردوهای جهادی و دانشجویی استان ایلام هم گفت: عمده این اعتبارات از محل منابع مالی سازمان بسیج دانشجویی سپاه استان تامین می شود که برای امسال مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تخصیص یافت و بخشی از هزینه ها هم توسط دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی تامین شد و برخی از دستگاه های اداری هم در زمینه امکانات و تجهیزاتی چون حمل و نقل با دانشجویان همکاری داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار