مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ کار جهادی از طریق برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان در حال گسترش است.
کد خبر: ۲۹۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 18 September 2016

علی‌اکبر جعفری با اشاره به روند رو به رشد فرهنگ کار جهادی در سطح استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: فرهنگ کار جهادی از طریق برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان در حال گسترش است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: اردوهای جهادی علاوه بر نقش موثری که در زمینه محرومیت‌زدایی ایفا می‌کند، موجب تقویت معنویت و روحیه کار جهادی با اخلاص میان دانش‌آموزان و دانشجویان عضو گروه‌های جهادی شده است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی اردوهای جهادی در سیستان و بلوچستان، بیان داشت: جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان استان همه ساله به صورت داوطلب تحت قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و معمولاً پس از اتمام مأموریت گروه‌های آنها در سال‌های بعد نیز ادامه فعالیت می‌دهند؛ بنابراین روند فعالیت‌های جهادی در سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

جعفری افزود: در حال حاضر 84 گروه جهادی شامل 1350 نفر از طلاب، عشایر و سایر اقشار در سطح استان در حال فعالیت هستند.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان با اشاره "طرح هجرت 3" ویژه اردوهای جهادی دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان، گفت: تابستان امسال بیش از هفت هزار از دانش آموزان شیعه و سنی سطح استان در قالب اردوهای جهادی به مرمت و بازسازی 167 مدرسه در مناطق مختلف استان پرداخته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت ورود اردوهای جهادی به کارهای تخصصی، بیان داشت: گروه‌های جهادی باید علاوه بر اقدامات عمرانی و فرهنگی به زمینه‌های تخصصی از جمله اشتغال‌زایی ورود کنند و این امر در استان سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های گروه‌های جهادی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار