اخبار کوتاه سپاه خراسان جنوبی:
اعزام گروه جهادی حقوقی به مناطق محروم بخش القورات بیرجند، تاکید برترویج فرهنگ کار و جهاد در اردوهای طرح هجرت و اعزام ۵گروه جهادی به مناطق محروم استان از مهمترین اخبار سپاه خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۹۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 13 September 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ، رئیس بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی اظهار داشت: یک گروه جهادی حقوقی، به روستاهای منطقه القورات شهرستان بیرجند اعزام شدند.

محمود سموئی گفت: گروه پنج نفره متشکل از وکلا، مشاور خانواده و اساتید دانشگاه در این اردو در زمینه حقوقی، پاسخ به سوالات، راهنمایی و مشاوره به مردم خدمات رسانی کردند.

وی افزود: در نهایت همه مسائل و موضوعات حقوقی مردم را جمع آوری کردیم که در کارگروه سازمان مطرح، دسته بندی و به مسئولان ذیربط ارجاع داده شود تا شاید بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم برداریم.

رئیس بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی ادامه داد: مسائل و مشکلات موجود در زمینه خانواده ها با مشاوره خصوصی انجام شد و در نهایت به مرکز مشاوره خانواده در دادگستری ارجاع داده شد که در صورت نیاز استمرار داشته باشد.

سموئی اظهار داشت: مشکل اصلی مردم منطقه با توجه به خشکسالی های متوالی موضوع منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه مردم منطقه با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند چند سالی است که زمین ها و باغاتی که خشک شده چون زمین وراثتی بوده که مردم سند رسمی ندارند را بر اساس قانون منابع طبیعی، اراضی ملی اعلام کرده و سند دار شده اند که کشاوز اجازه ندارد آن زمین را احیاء کند.

رئیس بسیج حقوقدانان استان تاکید کرد: اینجا مشکل حقوقی برای مردم منطقه و نارضایتی ایجاد شده است و هرچه زودتر مسئولان مربوطه باید نسبت به این مشکل چاره ای بیندیشند.

ترویج فرهنگ کار و جهاد مهمترین هدف طرح هجرت است

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان خوسف گفت: بهینه سازی اوقات فراغت، تقویت مسئولیت پذیری، خود باوری، ترویج فرهنگ کار و جهاد، عملی ساختن امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی استعداد جوانان از اهداف طرح هجرت سه است.

پردل در اختتامیه طرح هجرت سه  با بیان اینکه  تعداد 7 واحد مدرسه و یک کانون در این طرح شرکت داشتند، اظهار داشت: این طرح 2 ماه طول کشید که گروه هایی در بازه زمانی 10 روزه در این طرح شرکت می کردند.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اهداف انقلاب اسلامی بوده است، گفت: جهادگران اردوهای جهادی در این طرح در عرصه های عمرانی و فرهنگی فعالیت داشته اند.

پردل با بیان اینکه افراد شرکت کننده گرو ه های سنی 10 تا 20 سال را شامل می شوند، افزود: این گونه طرح ها در زمینه تهذیب و تزکیه نفس نقش مهمی ایفا می کند و کاری که با همت مردم انجام می شود حسن دیگری پیدا می کند.

وی تصریح کرد: بهینه سازی اوقات فراغت، تقویت مسئولیت پذیری،  خود باوری، ترویج فرهنگ کار و جهاد، عملی ساختن امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی استعداد جوانان از اهداف این امر بوده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش اموزی خوسف گفت: در این طرح جهادگران در زمینه عمرانی ، فضا سازی، دیوار نویسی و آبیاری تحت فشار و قطره ای فعالیت داشته اند و خانم ها در زمینه خیاطی و دوخت چادر نماز  و جانماز در نمازخانه مدارس فعال بوده اند.

اعزام 5گروه جهادی به مناطق محروم استان

رئیس بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی گفت: در تابستان سال جاری تعداد 50 معلم بسیجی به مناطق محروم استان اعزام خدمت رسانی کردند.

اسماعیل کاظمی اظهار داشت: 5 گروه جهادی از بسیجیان فرهنگی به مناطق محروم اعزام شدند.وی عنوان کرد: اولین گروه عمرانی دانشجو معلمان در مردادماه امسال به قاسم آباد سرایان اعزام شد.

رئیس بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی ادامه داد: این گروه 10 نفره در مدت 10 روز فعالیت های ساخت و ساز و بتن ریزی امامزاده سلطان ابوالقاسم (ع) ـ قاسم آباد را انجام دادند.

کاظمی افزود: یک گروه جهادی 17 نفره از 13 شهریور ماه به روستای مافریز از توابع بخش مرکزی بیرجند اعزام خواهند شد و عملیات ساخت و ساز و نوسازی پارک و فضای سبز روستا را انجام دادند.

وی با بیان اینکه یک گروه دیگر نیز از 23 شهریور تا 30 شهریور به روستای اسفشاد قاین اعزام خواهند شد، گفت: دو گروه دیگر نیز به شهرستان های طبس و فردوس اعزام خواهند شد.

رئیس بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی گفت: در مجموع تعداد 50 نفر از معلمان بسیجی به اردوهای جهادی به مناطق محروم سراسر استان اعزام می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار