انجمن رفتینگ ایرانیک جشنواره بزرگ در رودخانه هراز برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 07 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، رودخانه زیبای هراز در روزهای بهاری خود شاهد متفاوت ترین جشنواره تفریحی _ ورزشی خواهد بود.

رویدادی که با وقوع آن پرونده جدیدی از قابلیت های گردشگری مازندران در ابعاد ملی و بین المللی باز خواهد شد.

این جشنواره از 28 اردیبهشت تا 2 خرداد بر روی رودخانه هراز در استان مازندران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

ترویج اکوتوریست رودخانه ای و رفتینگ امن و استاندارد در ایران،توسعه حفاظت رودخانه در ایران،توسعه رودخانه و نجات سیل در ایران،آشنایی مردم محلی با فعالیت های رودخانه و اشتغال زایی مرتبط با آن ومعرفی قایق سواری برای همه ازجمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

کیانوش محرابی، برگزار کننده جشنواره رفتینگ، در این باره اظهار کرد: این جشنواره برای تمام کسانی که در صنعت رودخانه هستند یک فرصت مناسب بوده تا در یکجا جمع شده و دانش و تجربه خود را به اشتراک گذاشته و در نتیجه آن، این فعالیت فوق العاده، رشد و توسعه یابد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اهداف بلند مدت این جشنواره، تشویق دیگر کشورها و مناطق به انجام کاری مشابه و ثبت روز بین المللی جشنواره بین المللی رفتینگ در مکان های مختلف سراسر جهان است.

محرابی یادآور شد: کارگاه های آموزشی، مسابقات، برنامه های سرگرم کننده، تمیز کردن رودخانه،کارگاه نجات رودخانه برای آتش نشانان و ناجیان تور لیدر ها وسایر افراد علاقه مند، آشنایی کارگاهی رفتینگ برای برای مدیران استان مازندران، مدیران هتل ها، آژانس های مسافرتی و راهنمای تور،کارگاه زنان کارآفرین برای مردم محلی،حفاظت رودخانه،رفتینگ عمومی و رفتینگ کودکان ازجمله برنامه های متنوع وجذاب این جشنواره است.

وی افزود: مکان برگزاری جشنواره رفتینگ رودخانه هراز، کمپ رفتینگ واقع در جاده هراز ( تهران-آمل ) نرسیده به پارک جنگلی میرزا کوچک خان، محدوده نارنجستان است.

ره اورد اقتصادی و فرهنگی رفتینگ

رئیس هیت مدیره انجمن رفتینگ ایران اظهار کرد: امروزه رفتینگ یا قایقرانی در رودخانه‌های وحشی یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های گردشگری محسوب می‌شود و علاقمندان بی‌شماری دارد؛ این فعالیت تفریحی-ورزشی بسیار جذاب و هیجان انگیز بوده و یکی از بهترین نمونه‌های سفرهای اکوتوریستی، توریسم ماجراجویانه و ورزشی به حساب آید.

وی افزود: رفتینگ یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های گردشگری بوده و شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا به صورت تخصصی اقدام به طراحی و اجرای اینگونه سفرها می‌کنند.

عضو هیات مدیره فدارسیون جهانی رفتینگ افرود:رفتینگ به عنوان فعالیتی اکوتوریستی باعث رشد اقتصادی و فرهنگی معجزه آسایی در بسیاری از کشورهای دنیا شده است، چرا که بیشتر رودخانه‌ها در مناطق صعب العبور و کوهستانی واقع شده یعنی مناطقی که قابلیت پذیرش هیچ نوع گردشگری را نداشته و رفتینگ تنها گزینه ممکن بوده و باعث اشتغال بسیاری از روستاییان به عنوان راهنما، آشپز، مسئول تدارکات، باربر و راننده شده است.

رییس کمیته رفتینگ توریستی درفدارسیون جهانی ادامه داد:رفتینگ فعالیتی مهیج، ماجراجویانه، تفریحی و ورزشی است و در طبیعت انجام می‌شود از این رو فعالیتی اکوتوریستی بوده که توریسم ماجراجویانه و ورزشی را در دل خود دارد و از تمام اصول اکوتوریسم تبعیت می‌کند، همانگونه که می‌دانیم اکوتوریسم یعنی سفر مسئولانه به محیط های طبیعی که باعث حفاظت از محیط طبیعی شده و نفع جوامع محلی را در بر داشته باشد.

رفتینگ در رودخانه هراز

مدیرکل گردشگری مازندران گفت: رفتینگ در رودخانه هراز مازندران با اقبال گردشگران علاقمند همراه ست.

دلاور بزرگ نیا افزود: تور رفتینگ رودخانه هراز که یکی از مهمترین رودخانه مازندران به شمار می آید توسط تیم کارشناسی انجمن رفتینگ ایران در حال اجراست.

وی اظهار کرد: رودخانه هراز یکی از رودخانه های دائمی استان مازندران است که به دلیل وجود مناطق زیبا و بکر در حاشیه این رودخانه به ویژه در فصول بهار و تابستان و همجواری با دیگر جاذبه های طبیعی چون چشمه آب معدنی لاریجان و آماده بودن امکانات رفاهی و اقامتی مورد اقبال خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی قرارمی گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار